Witte bultjes ?

ik kon niks anders vinden met zoekfunctie

Ik vind dit best genant, maar ik zit m nu best te stressen…
Ik ben er gister achter gekomen dat ik tussen mijn schaamlippen allemaal hele kleine, witte bultjes heb. Ze doen geen pijn ofzo… Maar heeft iemand hier ervaring mee?
Kan dit een SOA zijn of zijn dat nou talgkliertjes?
Ik heb wel sex gehad, maar met maar 1 jongen, en we zijn elkaars eerste… btw wel zonder condoom (ben aan de pil). Maar als je elkaars eerste bent, kun je toch geen SOA hebben?
Kan iemand me alsjeblieft helpen? Dankjewel!

Ps:geen rare reacties graag, ik zit er echt mee.

Ik denk ook eerder aan talg

· De talgklieren zijn klieren die een vettige vloeistof afscheiden: talg. Dit is huidsmeer dat (samen met haartjes) aan de oppervlakte komt en ervoor zorgt dat de huid en haartjes wat vettig blijven.

· Bij alle tieners produceren de talgklieren meer talg. Dat talg kan duidelijk zichtbaar zijn in de vorm van kleine witte bultjes op de ballen, penis, eikel, voorhuid of schaamlippen. Dit is heel normaal! Deze witte bultjes zijn een normaal onderdeel van de huid en trekken dus niet weg.

· Soms kan zich aan het einde van het haarzakje een propje vormen, waardoor het haarzakje wordt afgesloten. Omdat de talgproductie gewoon door blijft gaan, vormt zich dan een puist. Die kun je uitdrukken (met het risico dat de ontsteking erger wordt dan voorheen), maar het kan ook vanzelf openbarsten, waardoor het pus naar buiten komt. Na verloop van tijd trekt de ontsteking weg (net als puisten op je gezicht of je rug).

Let op: de meeste witte bultjes zijn geen puisten, maar kleine voorraadjes talg. Die zijn heel normaal!

@Daizee Eerste met alles? Dus ook met voorspel? Ik denk dat het gewoon talgkliertjes zijn, google eens genitale wratten. Ga naar afbeeldingen en je kan vergelijken.
Of google eens parelketting penis, ga naar afbeeldingen. Lijkt het op het eerste plaatje daarvan, dan zijn het talgkliertjes :slightly_smiling_face:
Nooo worries. :stuck_out_tongue:

@Chatoyant Jaa, eerste met letterlijk alles, zelfs met zoenen :’) Komt niet vaak voor geloof ik, maar het is zo. We zijn nou ook al bijna een jaar samen :grinning:

Het lijkt duidelijk meer op talgkliertjes. Pfiew :’)

Dankjewel, voel me al een stuk rustiger! :stuck_out_tongue:

@Daizee Dan zijn het ook gewoon talgkliertjes :slightly_smiling_face: Maak je geen zorgen joh :slightly_smiling_face:

Talgkliertjes, I’m almost positive.