Witte broek met foundation vlek

Hoi!

Ik heb even vraagje. Ik heb een keer foundation op mijn witte broek geknoeit.
Nu zit er een vlekje op van ongeveer 1 bij 1 cm. Niet zo heel groot dus. Maar mijn moeder heeft 'm al super vaak gewassen met allerlei middeltjes maar ze kan 'm er maar niet uit krijgen. Toen zei ze: Misschien kan je er overheen verven.
Maar daar heb ik totaal geen ervaring mee, is dat uberhaubt mogelijk en wat voor speciale verf moet je dan gebruiken?

Alvast bedankt als je reageert :slightly_smiling_face:

Verf denk ik niet, aangezien wit natuurlijk nooit goed dekt lijkt mij?

Ik denk toch eerder bleekmiddel?

Probeer ossengalzeep… misschien werkt dat.

mn moeder heeft een soort vlekkenspulletje dat niet zo heel duur is! je kan m vinden bij de kruitvat/trekpleister. het is een witte fles met oranje dop :slightly_smiling_face:
ik zal morgenochtend wel even kijken hoe die heet.

Ja wij hebben thuis ook wel verschillende vlekverwijderaars…
maar die hielpen helaas allemaal niet :frowning_face:
misschien de jouwe wel? haha

Eigenlijk had je dit direct nadat de vlek erop kwam moeten doen, maar je kan het alsnog proberen; Het stuk van de broek waar de vlek op zit een nachtje in melk laten weken, dat maakt het witter.

Je kan overigens wel je broek verven met textielverf, maar ik denk dat als je alleen dat plekje gaat doen, dat er alsnog een kleurverschil in zit met de rest van de broek.

op de vlek, drupje gloor doen, maar 5 minuten en je ziet de vlek al wegtrekken, daarna meteen uitspoelen, de vlek word dan gebleekt, ben wel voorzichtig ermee!

Ja, wel voorzichtig met chloor maar als het een écht witte broek is, kan je dat wel proberen. (Wel voorzichtig dus, want t kan volgensmij als je het teveel/ te lang doet wel de stof beschadigen).

je kan het ook met wasbenzine doen
ik had dat ook ene keer een grote vlek, en t is er vet goed uitgegaan!
gewoon er even overheen wrijven

Ik zou het proberen met bleekmiddel, gewoon een wattenstaafje ermee nat maken en over de vlek wrijven.

Aangezien ik vanmorgen een biologieproefwerk heb gehad over het verteringsstelser vind ik dit HEEL VIES KLINKEN :s…

^Chloor en bleek zou ik niet doen. Het wordt 9 van de 10 keer echt anders wit dan dat de broek is.

een citroenzeepje! Even natmaken en op de vlek wrijven daarmee, daarna wel meteen de was ingooien, bij mij helpt dat altijd bij witte kleding die een vlek heeft (ook van die nasty ass oh-ik-denk-niet-dat-ik-die-er-nog-ooit-uit-krijg vlekken)