Witte benen mooi egaal krijgen

Hallo dames.

Langzaam maar zeker krijg ik na een lang pestverleden mijn zelfvertrouwen weer terug en begin ik mezelf te accepteren zoals ik ben. Ook mijn benen dus, haha! Jaren heb ik geprobeerd om mijn benen ook maar een béétje bruin te krijgen, ik heb bij de eerste zonnestraaltjes zeer beschaamd meteen mijn shortjes aangetrokken, was veel buiten, gebruikte weinig zonnebrand met een lage factor, smeerde op een gegeven moment gewoon olie op mijn benen in de hoop dat de zon iéts zou doen…

Maar nee, mijn benen verbranden niet makkelijk en worden daarbij ook gewoon niet bruin en dit accepteer ik. Witte benen zijn ook mooi met de goede kleuren in je kleding. Nu vraag ik me alleen 1 ding af. Mijn benen zijn niet mooi egaal.

Ik heb wat bultjes (jeuken niet) en mijn benen zijn niet egaal mooi wit… Ik doe niet veel aan mijn benen, smeer ze zo nu en dan een keer in met een goede bodylotion en heb geprobeerd om minder te scheren maar dit maakt geen verschil. Waar komt het dan door, haha…

De huidskleur is moois maar hoe krijg ik het mooi egaal? :wink:

Ik ga dit even volgen! Hoewel ik mijn witte benen lelijk vind :’)

Haha heb ik ook altijd gehad… Uiteindelijk zul je jezelf moeten accepteren in alle geuren en kleuren! JE bent zoals je bent, jij hebt witte benen, so what? Kan heel erg mooi zijn :slightly_smiling_face:

Hier nog een dame met witte benen haha. Wat voor mij helpt: epileren in plaats van scheren. Na het epileren goed scrubben en elke dag insmeren met een body butter, ook in de zomer. Dat heeft mijn huid een stuk beter gemaakt in ieder geval.

ik durf niet te epileren… Shit! Ik ga morgen beginnen met een scrub van olijfolie en suiker daar reageert mijn huid erg goed op :slightly_smiling_face:

Epileren moet je ook gewoon doen. De eerste keer doet het idd best wel pijn, maar de tweede keer was het echt al de helft minder. Je went er aan en je vindt truukjes waardoor het minder pijn doet. Voor mij is het het zeker waard en misschien voor jou uiteindelijk ook wel. :slightly_smiling_face:

Als ik vaak met mijn benen bloot loop verminderd het bij mij.

Haha tja het doet ook wel pijn maar het resultaat is het echt waard en je bent echt 2/3 weken van die rotklus af. Harsen anders eens proberen? Dat is al minder pijnlijk.

Veel openstellen aan de buitenlucht komt helemaal goed! :slightly_smiling_face:

Haha prima toch? Ik epileer ze omdat ik er dan helemaal weinig aan hoef te doen haha :’) benen hoef je natuurlijk ook niet voor de frisheid te scheren… Maar ik kan je wel echt aanraden om echt goed te smeren met lotion of butter. Dat is echt goed voor je huid.

Blijft dat echt zo lang weg? Bij mij hielp het epileren niet, bleef stoppeltjes houden, maar misschien binnekort weer eens proberen…

Scrubben en daarna body lotion helpt bij mij wel om het egaal te krijgen

Ik ga zo aan de slag met die scrub en zal eens flink gaan smeren! Thanks!

Ik heb ook geepileerd, maar mijn haartjes groeiden na een paar dagen gewoon weer terug. En kreeg heel erg ingegroeide haartjes

Huh, na een paar dagen? Ingegroeide haren kun je enigzins voorkomen door te scrubben na het epileren en je huid goed strak te trekken tijdens het epileren.

Oh herkenbaar! Ik heb rood haar, sproeten dus het feit dat ik best wel wit ben vind ik toch wel bij mijzelf passen. Maar ik heb allemaal van die rode ‘stipjes’ op mijn benen. Het zijn geen stoppels, maar ook geen puistjes of bultjes. Het gaat gewoon niet weg en ik vind het zo lelijk… :frowning_face:

scrubben inderdaad :slightly_smiling_face:

ohhh zo herkenbaar dat :hammer:
zijn dat geen ingegroeide haartjes?

Mijn onderbenen geven ook licht als de zon erop schijnt haha :flushed:

Maar zelfbruiner vind ik zo’n gedoe en ik bak er niks van… Ik accepteer mijn melkflessen maar :grinning:

Ik heb een tijdje gehad dat ik zo bruin mogelijk wilde zijn, dus ging heel vaak zonnebanken etc maar dat hielp niet. Nu heb ik een best lichte egale huid. Ik probeer 2x per week te scrubben, een reinigende klei aan te brengen en ik scheer me benen niet als het niet nodig is. En ik douche met een hydraterende douchegel. Ook gebruik ik na het douchen bio oil en een bodybutter (:

Oehh ik ga dit ook even volgen !
Ik heb niet alleen witte benen,ik ben helemaal heel bleek en krijg ook best wel vaak de vraag of ik ziek ben :’).
Maar ik zou wel eens een ‘gezond’ kleurtje willen hebben,niet zonnebank bruin ofzo maar iniedergeval niet zo wit.
Want ik vind het zelf niet mooi.