(witte) Allstars schoonmaken

Ik weet niet zeker of er al zo’n soort topic is (ik heb wel even gezocht maar ik kon niks vinden) maar anders mag het weer gesloten worden.
Ik heb witte lage Allstars (een week oud) en ik heb er heel fijn stuifzand in zitten. Het is nat geworden dus nu zit het helemaal in de stof. Ik weet niet precies hoe ik het schoon moet maken, ik ben bang dat ik het verpruts. Ik heb al gelezen over wassen maar omdat ze zo nieuw zijn wil ik ze eigenlijk niet in de wasmachine gooien.
Handwas is mijn meest logische optie maar hebben jullie nog tips?
Alvast bendankt
xxxx

In de wasmachine werkt echt goed! Ik doe het ook altijd en dan op het laagste programma in een oude kussenhoes, goed dichtknopen en ze zijn een stuk witter! :grinning:

Ja je kan ze wassen in de wasmachine in een kussensloop/bh zakje/schoenzakje (die heeft mijn moeder hhaha) maar ze gaan er wel sneller kapot door, is mijn ervaring.

Volgens mij staan er op YouTube een heleboel filmpjes over hoe je ze schoon krijgt. :slightly_smiling_face:

Wasmachine kan prima hoor, in een waszakje of een oude kussensloop. Als je dat liever niet doet, werkt een badje met biotex ook goed. Gewoon even een nachtje laten staan dan.

inderdaad, de wasmachine kan gewoon! Ik zag laatst bij zo’n goedkoop winkeltje zelfs speciale waszakken voor sneakers liggen, misschien is dat iets? Kostte hooguit 3 euro dacht ik…

Oh, en een extra tip: als de zijkanten vies worden (je weet wel, dat rubber van de zool) dat kun je weer stralend wit krijgen met nagellak remover :grinning:

Ook met CIF (vloeibaar schuurmiddel) gaat dit heel goed!

In de wasmachine!

inderdaad gewoon in de wasmachine! kan met allstars heel goed

Heel erg bedankt allemaal! Ik heb ze in een bak water met vanish gezet (Biotex had ik niet) en volgensmij is alles er uit zo. xxx