Wit spul.

Hey! Weet niet zeker of dit hier hoort btw!
Maar ik had een vraagje, ik heb er erg veel last van dat op random momenten op de dag er wit sportactiviteiten slijm uit down under komt haha. Ik vind dit erg irritant omdat ik vaker denk dat ik ongesteld ben geworden. Het ergste is nog dat het opdroogt en het een wit spoortje achterlaat on mijn onderbroek. Dit gaat er natuurlijk wel uit bij het wassen maar hebben meer meisjes hier lastvan? En kan je er ook iets tegen doen Ofso?

Dat heet afscheiding en dat is heel normaal, aangezien alle vrouwen dat hebben.

Ah dankjewel! Hier heb ik wat aan :slightly_smiling_face:

ik heb dat al voor mijn ongesteldheid is dat wel goed

ja hoor, is normaal :slightly_smiling_face:

Als je het irritant vindt dat het opdroogt enzo, dan kun je wel inlegkruisjes gebruiken. Maar dan moet je ze wel een keer of 6 verwisselen per dag omdat het anders gaat broeien en dan kun je schimmelinfecties krijgen.

Dat is heel normaal, iedereen heeft dat.
Alleen moet je uitkijken als het een beetje klonterig begint te worden of begint te stinken, het kan zijn dat je dan een schimmelinfectie hebt.
Ik heb dat vroeger een tijdje gehad en ben naar de dokter gegaan, die heeft me vervolgens pillen gegeven die ik 1x moest opdrinken. Daarna was de stank weg en het konterige gedoe. En ik heb het nu veeeeel minder en ben er wel blij mee.
Het ia niks ernstig, alleen uitkijken dat het niet erger wors.

Ik had dat juist na mijn menstruatie. Door het maandverband. Ben toen over gegaan op tampons en nooit meer last van gehad. Maar misschien heeft het ook met de puberteit te maken?

Ik heb dat eigenlijk altijd, merk wel dat als ik genoeg (voor mijn doen is ‘genoeg’ al ‘veel’) water drink, ik er helemaal geen last van heb eigenlijk.