wit spul

ik heb nu ongeveer 1 jaar dat als ik naar de wc ga er wit spul in mijn onderbroek zit en ik ben nog niet ongesteld wat kan ik hier aan doen wan tik vind het heel vies

Misschien een inlegkruisje dragen, verder kun je er niks aan doen.
Gewoon wachten op je eerste menstruatie!

dat witte spul in je onderbroek heet vaginale afscheiding en is heel normaal.
je kunt inlegkruisjes gebruiken als je wilt dat je onderbroek niet onder zit.

Dat is afscheiding en waarschijnlijk word je binnenkort ongesteld. Inlegkruisjes zijn handig, maar zorgt wel voor broeiigheid. Vaker je onderbroek verschonen kan ook.

Ik denk dat je binnenkort ongesteld wordt. En inderdaad, begin een inlegkruisje te dragen, voor de zekerheid.

Ik ben al wel ongesteld en heb het nog steeds. Volgens mij gaat het ook niet weg(bij mij in ieder geval).

Gewoon wat vaker je onderbroek verschonen als je je er aan stoort, maar het kan verder geen kwaad.

Inlegkruisjes kunnen gaan broeien, vooral als je het elke dag draagt. Hierdoor kun je schimmelinfecties krijgen.

Het is afscheiding, heel normaal dus geen zorgen. Inlegkruisje kan maar daar word het juist erger van.

Mits je die vaak genoeg vervangt toch?

ja smorgens en savonds

en smiddags en nog tussendoor

Krijg je als je nat bent, het in je onderbroek komt en opdroogt.

ja

maar dan doe ik ze inde was

Is inderdaad normaal. Maar gebruik geen inlegkruisjes, je kan beter je ondergoed wat vaker verschonen.

kan ik het verminderen

Dat is normaal als je in de pubertijd komt.

klopt het dat ik dit heel erg heb na het sporten??

Het kan heel goed dat het na het sporten erger is, ik heb het zelf ook. Je kan het beste een inlegkruisje gebruiken en die vaak verschonen, anders ruikt het niet echt fris… en dat wil je denk ik niet. En in de periode dat het minder is (ik heb het vaak voor ik ongesteld moet worden) is een inlegkruisje bijna niet nodig dan kan je je ondergoed in de ochtend en de avond verschonen. Voor je eerste menstruatie is het een tijdje erger, daarna word het een stuk minder en word het voor je menstruatie weer wat erger.

al een ik ben nog maar 12 en ik durf het niet goed tegen iemand te zeggen

Durf je het ook niet tegen je moeder te zeggen? Zij begrijpt het vast wel, ze heeft het vroeger zelf waarschijnlijk ook wel gehad. Als je het niet aan je moeder wilt vertellen dan kan je naar een goede vriendin toegaan of misschien een tante ofzo waar je goed contact mee hebt? Ik denk trouwens wel dat je moeder het al wel gezien heeft, ze wast jouw onderbroeken dus dat ziet ze vast wel. Ik zou het gewoon aan haar vertellen, het is niets raars ofzo. Succes!