Wit spul in mijn onderbroek.

Hai ik ben een meisje van 13 en heb mezelf nog nooit gevingerd of zo iets. Ik krijg wel witte plekken in mijn onderbroek en ze ruiken ook niet zo fris. Ik zit heel vaak aan de antibiotica maar dat is ook al weer anderhalve maand geleden. Is dit normaal?

Ja, dat is afscheiding en dat is heel normaal.

@above

maar ik ben ook nog niet ongesteld? Heeft iedereen dit?

Ja.

het is heel normaal zo raar is het niet.

Ja, dat heeft nagenoeg elk meisje/vrouw. Ook als je nog niet ongesteld bent geworden, je hebt er denk ik wel de leeftijd naar dat dat eraan zit te komen.

Ja maar nog niet het figuur enzo, ik ben zo plat als een dubbeltje en nog geen vrouwelijk figuur. Maar ik heb het al best een tijdje. Wel bedankt.

toen ik voor het eerst afscheiding had duurde het nog ruim 2 en een half jaar voor ik het werd.

Dankjewel.

Die afscheiding komt over het algemeen echt een tijd voor je eerste menstruatie. Ik was net 12 toen ik ongesteld werd, duurde het ook nog wel een paar jaar voordat mijn figuur echt vrouwelijker werd. Dat heeft tijd nodig :slightly_smiling_face: Je lichaam functioneert gewoon prima, afscheiding hoort erbij. Als je het vervelend vind, kun je eventueel een inlegkruisje gebruiken.

Ehm bedankt voor de tip maar ik heb nogal oude ouders, 52+. En die weten niet dat ik redelijk veel weet op het gebied van seks enzo. Dus uitleggen waarom ik een inlegkruisje gebruik word een hel. Maar toch bedankt, als ik ongesteld ben en last heb van afscheiding kan ik altijd een inlegkruisje gebruiken en dan tegen mijn moeder zeggen ‘voor de zekerheid’.

Het ligt niet aan jou, maar ik zie énorm veel topics hierover (ook op anders sites enzo). Ik was ook onzeker toen ik het voor het eerst zag en ik was echt bang dat er wat met me mis was. Daarom vraag ik me af, waarom vertellen veel moeders niet van te voren wat het is?

Dat vraag ik me ook heel erg af, als mijn moeder de was doet kan ze dat toch ook wel merken ? Maar ouders vinden het sws ook al niet leuk om over het gebied seks te praten

Ja dat had ik ook, en ze ging ook nooit er naar vragen of er over vertellen. Sorry hoor, maar ik kan me daar zo aan irriteren :cold_sweat:
Nouja, je weet nu in ieder geval dat het normaal is :slightly_smiling_face:

Haha ja, doordat ouders hun kinderen dit soort dingen niet vertellen is het internet best wel uitgegroeit.

ja hoor dat is heel normaal, dat heet wit-verlies (als het is wat ik denk natuurlijk)

:wink: xx

Maar menstruatie/afscheiding heeft niks met seks te maken en elke vrouw heeft het/had het. Daar hoor je gewoon met je moeder over te kunnen praten (:

Ja dat vind ik ook. Maar ze moet ook begrijpen dat ‘ik als kind’ daar nooit over beginnen zal.

Toen ik dat voor het eerst had moest ik zo huilen! Ik dacht echt dat ik een onvruchtbaarheidsprobleem had :’) toen vertelde ik het aan mijn moeder en die moest best lachen.
Verder is het ook heel normaal dat je het hebt zonder al een vrouwelijk lichaam te krijgen, ik had het twee jaar geleden voor het eerst en heb nog steeds een a cupje, dus dat is ook normaal :slightly_smiling_face: