Wit plekje in binnenste schaamlip?

Hoii

Ik heb een vraagje, en of iemand miss het zelfde heeft?
Ik heb namelijk een soort witplekje, of een beetje huidskleurig met een wit randje eromheen, hij is een beetje ovaal in/op mijn binnenste schaamlip, dicht bij mijn clitoris. Ik merk er haast niks van en soms jeukt het een beetje, maar niet echt dat ik de hele dag op mijn stoel zit te wiebelen. Ik weet niet of ik er meer heb, dat heb ik niet gezien. Maar heeft iemand dit ook? En weet iemand wat het is, ik durf echt niet naar de dokter! Oja, en komt het miss door dit plekje dat ik zoveel afscheiding heb? NAja, dat heb ik eigenlijk al sinds ik me kan herrineren, maar ik weet niet vanaf wanneer ik dat plekje heb. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

xxxxxxx

Ik denk niet dat het een moedervlek is, zo ziet het er helemaal niet uit. Eigenlijk is het gewoon dezelfde kleur als de schaamlip, met een wit randje erom heen, als je het strak trekt is het net een beetje een andere kleur

gewoon een puistje, wratje of zoiets misschien?

het kan ook een talgplekje zijn

talgplekje? Nee, daar is het te groot voor, het is ongeveer 2 tot 3 cm als ik het zo schat

ik bedoel het is te groot voor een wrat of puistje, en het is gewoon vlak

wat is een talgplekje eigenlijk?

Ik heb geen idee, verbleekt plekje? Heb trouwens geen idee hoe je dat zou kunnen krijgen, x).

Nee ik ook niet, kan het ook een schimmel zijn?

Volgensmij is het gewoon zo dat het pigment van je huid daar anders is. Ik heb ook een paar wittige vlekjes en een moedervlek, maar het is niet schadelijk as far as I know.

als ik jou was zou ik toch echt even naar de dokter gaan ik heb zelf geen idee wat het is maar je weet maar nooit wat het is en je kan altijd naar een vrouwelijke arts gaan dat is tog even veiliger lijkt mij!
maar misschien hebben hun wel wat om het weg te hallen

Ik durf echt niet naar de dokter, ik heb een mannelijke huisarts :frowning_face:

Maar het is niet helemaal wit, het is een beetje andere pigment en dan met een wit randje erom heen. En een beetje ovaal

Ik snap dat je er niet echt op zit te wachten, maar je dokter heeft in zijn carriere zoveel vagina’s gezien dat hij er echt niet meer van opkijkt. Gewoon even langsgaan voor de zekerheid! Sterkte ermee!

kijk ik snap dat je echt niet naar de huisarts wil maar je kan een vrouwelijke arts vragen heb ik ook wel eens gedaan … en daar hebben hun echt geen problemen mee dus probeer het gewoon en je kan ook altijd even eerst gaan google misschien vindt je wel iets dat je misschien kan helpen.

Het kan een huidziekte zijn. Ik wil je niet bang maken ofzo, maar het kan. Genaamd: lichen sclerosus. Dan heb je veel jeuk en een brandend gevoel en krijgt je wondjes van witte plekjes die een beetje glanzend zijn. En je schaamlippen worden dan langzaam wit.
Het hoeft niet zo te zijn, het kan gewoon een schimmelinfectie zijn maar ik zou echt naar de dokter gaan als ik jou was! Het is goedaardig maar het kan kwaadaardig worden, ook al is dat héél zeldzaam!

Nogmaals, ik wil je echt niet bang maken maar ik zou gewoon echt even naar de huisarts gaan! Hij ziet zoveel vagina’s.

jaa hellemaal gelijk je moet gewoon gaan, zelf wil je weten wat het is dus dan is het gewn het beste om daar heen te gaan. jou dokter heeft er echt geen erg in … en wat ik al 2x heb gezegt vraag een vrouwelijke arts even aan voor dit probleempje ! succes meis!

Ik heb btw een moedervlek down under en ik ben echt bang als die kwaardaardig is (zit bij mij in de familie) en dan kan ik die lekker gaan wegbranden! ;DD

Maar even ontopic: Het kan natuurlijk niets zijn, maar je kan ook van het eerste uitgaan zoals Hands zegt. Misschien is dit stom, maar vraag het aan een goede vriendin of je moeder? Natuurlijk weten zij niet zoveel als een dokter, maartoch. Ik denk dat dit fijner is dan meteen een wildvreemde dokter. Maargoed, aan de andere kant, een dokter weet er tenminste wel wat vanaf…

Succes ermee!

Bedankt allemaal!