wit op trouwfeest?

Ik weet dat het héél erg last minute is, want ik moet over een half uurtje vertrekken… Maar vinden jullie dat het kan om een wit jurkje (kort en eerder creme kleurig) op een trouwfeest? Ik heb er zelf mijn twijfels over, maar mijn moeder zegt dat het wel kan (en het is ook wel mijn mooiste jurkje :stuck_out_tongue: )

Ja hoor, ik vind het kunnen!

eerlijk gezegt kan het niet vind ik, wit is de kleur van de bruid.
je kan beter voor een andere kleur gaan.
dus niet te licht, maar vooral ook geen zwart.

veel plezier!

Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Wit is de kleur van de bruid, dat hoor je als gast niet te dragen. Ik zou het zelf niet doen.

ik zou het zelf ook niet doen… hoort idd bij de bruid.

Nee niet doen! Wit is de kleur van de bruid en het is ongeschreven regel dat je geen wit aantrekt.

Dit. Het is gewoon een etiquette regel, wit is een no go voor de gasten.

Als ze zegt dat het eerder creme is als wit, dan vind ik het wel kunnen, valt het echt te erg tegen wit aan, ja oke, dan ben ik het inderdaad met de rest eens

De bruid kan ook creme dragen? Ik persoonlijk vind het niet netjes om in wit/creme te gaan. Het is de kleur van de bruid.

Ik heb donderdag een bruiloft en ik was van plan een witte broek aan te doen, met een felblauw shirtje. Zou dat dan wel ‘kunnen’?

bedankt! ik vind het zelf niet zo leuk haha, maar het wordt een ander kleurtje :slightly_smiling_face:
@faloesy, ja ik vidn zeker wel dat dat kan hoor, dat is iets helemaal anders dan een jurkje!

Het is mss nu al te laat, maar ik vind het ook eerder niet kunnen. Wel zo champagne kleurig wit, maar niet ‘mooi’ wit.

Ik zou me zelf iets netter kleden, wel een jurkje, maar het kan wel.

Ts is ondertussen al weg denk ik. maar het kan wel ts :wink:

Haha het klinkt niet netjes nu, maar het is wel heel netjes(:
Maar bedankt voor de tips(:

Ja hoor! Een broek is sowieso ook een ander verhaal dan een wit jurkje, dat laatste vind ik niet kunnen.

Wit jurkje vind ik niet kunnen, want dat is toch wel de kleur van de bruid :slightly_smiling_face:
Maar een witte broek onder een shirtje kan wel

ik vind t niet kunnen

Dit dus eigenlijk. Als bruidsmeisje kun je echter wel gewoon in wit.

ik ben al thuis van het feest, er was een meisje in wit, maar dat was zo’n beetje ‘vuil wit’, dat kon echt wel vond ik, en een andere vrouw in een witte jurk maar met bloemenprint op…
Het had wel gekunnen, maar ik had me zelf een beetje ongemakkelijk gevoeld (:

en aan faloesy: ik denk eigenlijk dat er geen enkele vrouw/meisje was met een broek! Maar dat is natuurlijk overal anders!

Als de bruid ook wit draagt, is het echt not done om als gast wit te dragen! Dat is echt een algemene regel als het gaat om bruiloften.