Wit, bleek, wallen ziek ..

Goeiemorgen!

Ik zit de laatste tijd met iets… Ik ben een poos heel moe geweest en eind november heb ik daardoor bloed laten prikken en is pfeiffer uitgekomen (ze zeiden dat het al op z’n retour was). Daarna ben ik er tot eind februari uit geweest, zowel werk, school en stage. Ook kwam eruit dat ik een vitamine B12 tekort heb/had…

Nu voel ik me vaak zo bah bagger… ik zie er best wel wit uit… (ik ben niet mega gekleurd van mezelf maar dit…) gelukkig doet een beetje make up een wonder op stage en schooldagen. Ook heb ik mega wallen, en opzich is dat niet zo erg maar ze zijn donker… Terwijl zoals vannacht heb ik van 23:30-09:00 geslapen…
En om te zeggen dat ik meer moet gaan slapen, kan opzich wel, maar dat zou betekenen dat ik rond de 9uur moet slapen ofso? Dat red ik haast niet :frowning_face:

En ik voel me zo energieloos… en ik weet gewoon neit wat ik daaraan kan doen… Echt sporten lukt nog niet vanwege pfeiffer…

Dus mijn vraaag:

  • Wat kan ik doen tegen mijn ‘‘bleekheid’’?
  • Heeft er iemand tips tegen wallen?
  • Heeft er iemand tips om weer op kracht te komen? (energieker)
  • Heeft er iemand tips om gezonder te leven…

Thanks!

Tegen je bleekheid zou je misschien kunnen proberen om onder de zonnebank te gaan?

Dit wilde ik vragen ja! En weet je ook de oorzaak van je B12-tekort? Dan kan je kijken naar een oplossing.
Tips voor gezond leven is meer ‘gewoon doen’. Dus gezond eten, af en toe naar buiten gaan, zonlicht opvangen etc. Dat zou best een opgave kunnen zijn met Pfeiffer, maar het is het proberen waard, aangezien je aangeeft dat de Pfeiffer ook eigenlijk al weg is…

Veel rust en gezond eten!

Oww en kom je wel is buiten?

Voor je wallen kun je misschien zo’n cafeïneroller (bv van Garnier) proberen? Of concealer erop doen

Ik heb pilletjes gekregen daarvoor en daarna weer bloedprikken en toen was dat ook weer helemaal goed

De oorzaak weten we niet… En mijn pfeiffer was op z’n retour maar dat gevoel heb ik niet want ik ben nogsteeds moe haha

Pfeiffer??

Domme vraag misschien, wat is een veganist? Ik eet alles dus zal ik dat wel niet zijn… Ik vroeg vandaag aan mijn moeder maar die zei dat ik altijd al een bleke huid had… maar zo bleek kan ik me niet herinneren eigenlijk… Ik had er eerder nooit last van en nu ineens wel da’s toch ook apart…

Ik heb zelf ook Pfeiffer gehad en toen ik ‘genezen’ was voelde ik mij ook nog een hele tijd zwakjes. Ik hoor altijd dat het je lijf nooit volledig verlaat en dat merk ik ook wel als ik een tijdje wat minder slaap of zo. Ik denk dat je idd zoals hierboven al vermeld genoeg moet blijven rusten en vitamines nemen, in de zon lopen, gezond eten. Komt wel in orde, geef het wat tijd! :slightly_smiling_face:

Het heeft best wat tijd nodig voordat je lichaam van Pfeiffer hersteld. In sommige gevallen kan het overgaan in chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS).
Hiervoor kan je in therapie gaan. Wat ze je daar voornamelijk leren is om een goede regelmaat te hebben, dus bijvoorbeeld elke avond om 10 uur de computer dicht doen, half uur lezen en dan slapen tot een vast tijdstip 's ochtends. Verder na school een half uur-uur gaan liggen en meer van dit soort dingen.
Ik zou in ieder geval 's avonds proberen een goede regelmaat te hebben en er echt voor zorgen dat je genoeg slaap krijgt (niet teveel, kan je ook moe van worden) en verder jezelf niet teveel uitputten, bijvoorbeeld een lange dag school, dan vriendinnen, dan sporten en 's avonds uit is (vaak) teveel, probeer het te doseren en te verdelen over de dagen zodat je genoeg energie overhoudt.

(ik ben natuurlijk geen dokter oid, maar misschien dat je er iets aan hebt)

Dit ja. Ben er al een hele tijd vanaf, maar ik merk het nog steeds. Afwachten dus! Succes :slightly_smiling_face:

Tja Pfeiffer is niet zomaar je lijf uit. Het enige dat ik je kan aanraden, is genoeg rust nemen, gezond eten (eventueel misschien aanvullen met suplementen, overleg dit anders even met je huisarts) en elke dag even lekker naar buiten.

Ah echt? Pff… ja bij mij was het als die pillen niet goed aansloegen op m’n lichaam ik inderdaad ook injecties zou moeten doen… Alleen nou is prikken niet zo mijn favoriete bezigheid en m’n moeder zei dat het een hele stroperige vloeistof was dus dat 't wel gevoelig/pijn doet? En ik draag nu vaak een make upje over m’n gezicht heen zodat ik niet zo bleek lijk :frowning_face: