Wit aan mijn nagels verdwijnt.

-

muuuh, nu kijk ik toevallig naar mijn eigen nagels, mis ik ook me maantjes. :s

Volgens mij heeft dat niets met nagellak te maken… En volgens mij is het ook helemaal niet erg.

Die heb ik ook niet. Kan me niet echt herinneren dat ik ze had. Maar ik denk niet dat je je nagels na 3 weken lak erop hebben ‘verpest’ hebt. (hiermee bedoel ik het halve maantje laten verdwijnen).

Hetzelfde hier.
“…Wanneer het half maantje aan alle tien de vingers voorkomt, spreekt men van een stabiele bloedsomloop en een gezonde hartfunctie.
Wanneer de duim een vergroot, in het midden spits toelopend witvlak aan de nagelplooi vertoont, wijst dit op een zenuwoverspanning, opletten dus.
Wanneer er op een goed doorbloedde nagel een groot maantje is, dan pompt het hart te snel en is er sprake van een verhoogde bloeddruk.
Wanneer de maantjes volledig ontbreken, kan dit wijzen op een te lage bloeddruk, bloedsomloopstoornissen en een zwak hart…”

en wat als er op alle vingers de maantjes ontbreken en op me duim wel gewoon normaal zijn haha?
heb ik dan een verhoogde en te lage bloeddruk?

Oei, dat klinkt niet goed…
Hé Pindakaas, nu je het zegt, bij mij is het ook zo. Haha

Geen paniek, ik heb dat ook altijd nadat ik nagellak op heb gehad. Dan is het gedeelte wat wit hoort te zijn vaak doorzichtig. Wacht 2 dagen en je zult zien dat het weer wit is ( dat is bij mij tenminste altijd).

Bedankt! Dat is wel een beetje een geruststelling!

Volgens mij heeft het er niet zoveel mee te maken,de meeste mensen hebben enkel op hun duim een maantje. Als je je nagelriemen regelmatig terugduwt komen ze vanzelf terug tevoorschijn.

Ik heb die maantjes alleen op mijn duimen.

Ik heb echt het idee dat dit onzin is…
Ik heb die maantjes wel (alleen op mijn duim), maar ik heb het bovenste witte randje niet… mijn nagels zijn te kort. :frowning_face:

Hee ik zie net dat ik t ook op m’n duim heb haha. Derest niet.

Ik heb ze alleen op m’n duimnagels. Heb er eigenlijk nooit op gelet, het valt me nu eigenlijk pas op. XD
OT: Ik neem aan dat het niet echt gevaarlijk is.

Ik heb ze niet. Ohjee, nu heb ik een zwak hart! ;o ;o ;o
Kuch. Ik geloof niet in dat soort onzin.

Oh wacht, ik heb eentje op mijn rechterduim. Linkerduim niet. :’)

Ik heb ze ook alleen op mijn duimen :") Maar ik heb een te lage bloeddruk en mijn nagels zijn ook heel vaak paars/blauw dus dat kan ook een reden zijn haha.

Ze zijn nu ook paars

Mag je geen nagellak op naar school?

Ik quote ook maar een stukje dat op internet stond. Iedereen die geen maantjes heeft,heeft daarom geen zwak hart :’) Het kan misschien wel een symptoom zijn.

Ik heb ook geen maantjes :stuck_out_tongue:
Maar wat maakt dat nou uit als je toch elke dag nagellak draagt? Ik draag het overigens bijna nooit, dus dat zal de oorzaak dan wel niet zijn…