Wisten jullie dit? H&M kleding.

Ik ben achter iets vreselijks gekomen. Het gaat over de h&m.

De kleding van de h&m word voornamelijk gemaakt door kinderen. Ze werken van 5 uur s’ ochtents tot 12 uur s’ avonds. Alles is handwerk. Het word algedaan door kinderen van 7.

xx

Ik heb hier over gehoord. Aan de ene kant wil ik het best geloven. Aan de andere kant hoor ik ook heel veel positieve verhalen van H&M juist.

oud nieuws… h&m is niet de enige winkelketen… maarja wat wil je er dan tegen doen?

Oke. Er zijn helaas wel meerdere winkels die dat doen. Waar heb je die informatie vandaan?

http://www.unicef.nl/wat-…ef-partnership/hm-unicef/

Bij de primark en een heleboel andere winkels gebeurd dat gewoon.
Volgens mij heeft de H&M wel een echte goede lijn, maar dat zal zeker niet alle kleding zijn.
Het is gewoon zo. Het is verschrikkelijk en daarom ga ik vaak ook niet naar die winkels, maar ik denk dat het sowieso toch wel gebeurd en dat je er zelf niet zoveel aan kan doen.

hahhaa, lijkt me sterk dan. Niet alles moet je geloven.

Dat zag ik laatst ook in een een of ander TV programma, maar als ze die kleren niet maken hebben ze helemaal geen werk of geld. De overheid daar doet er ook niets aan.

Dat heb ik al 10.000x gehoord om eerlijk te zijn. En dat gebeurt in heel veel winkels, wat kan je eraan doen?

ja maar aan de andere kant… hoe kunnen ze anders zoveel verdienen aan die lage verkoopprijzen?

De loon voor die mensen / kinderen is maar 1 euro omgerekend

Klikt er nou serieus niemand op die link? Lekker dom zitten discussiëren, terwijl ze gewoon partners zijn met Unicef. Lijkt me zeeeer sterk dat ze dan zulk soort kleding hebben.

De loon voor die mensen / kinderen is maar 1 euro omgerekend Per dag

Uhm… een tijdje geleden was er zo’n programma op tv wat over Nederlanders ging die in ontwikkelingslanden moest werken, toen moesten ze o.a. werken in de kleding fabriek van de H&M en daar werkte juist geen kinderen, dus dit is dus niet waar. De arbeidsomstandigheden waren natuurlijk nog wel nog steeds veel slechter als in Nederland, lange dagen en lage lonen. Maar dit kon je zelf toch ook wel bedenken? Dit is nou niet echt iets nieuws en is bij de meeste winkels zo.

Je kan het niet tegengaan hoor. Je kunt massaal niks meer kopen, maar dan koop je ergens anders en wie zegt dat die kleren niet door kinderen gemaakt zijn?

dit is wel betrouwbaar genoeg lijkt me? http://nos.nl/artikel/182…-uitbuiting-in-india.html

maargoed… ook al is het aan de gang, we kunnen er weinig aan doen. ik denk dat het alleen kan stoppen als ze de prijzen in de winkels verhogen zodat de lonen ook verhoogd kunnen worden…

Dat kan je uitzoeken.

Waar zie jij hier ergens kinderen staan? Sowieso doen ze er wat aan, lijkt me toch? Ze stoppen de samenwerking als er niet gauw wat verbeterd. Dus ik zie niet in wat hier negatief aan is.

In deze oh zo eerlijke wereld? Nah.

Idd. Dit probeerde ik ook te zeggen, maar wist niet of het lullig overkwam. Maar dit is gewoon de economie, wij kunnen er amper wat aan veranderen, behalve naar een andere winkel gaan.