Wisten jullie dit al ?

http://29.media.tumblr.com/tumblr_l8eqx7H4yH1qaqwkmo1_500.jpg

Yes. Those babies are lying on concrete.
Yes. That bottle is empty
Yes. Those are mosquitos swarming their little bodies.
Yes. This is the condition of Pakistan, at the moment.

A couple of weeks have gone by since the floods in Pakistan have flowed and the number of people effected by this are staggering & record breaking.

Over 20 MILLION PEOPLE.

That is MORE THAN THE COMBINED TOTAL of the 2004 Tsunami, the 2005 Kashmir earthquake, the 2010 Haiti earthquake, and the American Katrina disaster.

How many of you knew about this? It’s a shame at the extreme lack of coverage on this horrific disaster. Pakistan is getting MINIMAL help.

Ignorance never ends, a recent poll was taken in America on whether if they would donate or have donated to Pakistan or not. 67% DO NOT wish or want to help Pakistan. 67%.

And as for the donations that are being sent… 60% of aid needed now, has not been delivered. Who has them & why haven’t they reached the public?

I was born in Karachi, Pakistan. My city is located in the south region of Pakistan (Sindh province). I can not fathom the words….The amount of hurt I am feeling.

No one is helping.

I try to blog about it daily…only getting a few notes or so…I post a picture of myself and income the notes and comments. What I’m trying to say is, Please…take note of this. These people are innocent and now they are homeless and sick. Children are dying quickly due to the lack of care. People have drowned, crops are ruined…animals are dead, & homes are gone. It is being speculated that my city will eventually drown since it’s already low. The floods haven’t hurt my region yet but they have affected my friends & families home and so many other innocent people.

This picture breaks my heart…I want you all to look at this picture. What do you see?

Do you see terrorists? Do you see future killers? Do you see another plot against America? Do you see that in those mosquitoes that can possibly and most likely have left diseases such as malaria? Do you see harm in that empty bottle?

Extremists are the ones to blame, not Muslims. Why should we be left hopeless? We didn’t do anything.

And as for the Qu’ran burning this weekend in Florida, I believe….

The thought of that night makes me cry. Do you all understand the severity and ignorance of that act? Why isn’t anyone stopping them? My religion, my faith didn’t hurt you. EXTREMISTS DID. They are NOT religious. My faith is NOT a cult.

I don’t know what to do. I honestly don’t know. I’ve never felt this helpless. No one is helping, no one cares. Fuck neither do my own best friends know much about this.

Just look at this picture and think about what you’ve just read.

Help. Please.

If you can…I’m not asking for a shitload of cash. But please, try to donate. Donating to UNICEF will send aid to children. Donate to the Red Cross & the UN Foundation. I trust the most in these three foundations, they’ve actually managed to send and successfully help the victims.

One-fifth of the country is under water; 20 million+ people are homeless. All I ask if for you to help a little and spread awareness.

Ik las dit net op Tumblr, ik wist het nog helemaal niet. Waarom laten ze dit niet zien op het nieuws ?
Toen er een tsunami kwam, en een aardbeving in Haiti, kwam dat elke minuut op het nieuws, waarom dit niet ?
en waarom gaan mensen niet massaal doneren,

Inderdaad,

maar ik snap niet waarom dit niet zo’n enorme impact op het nieuws heeft als Haiti voorheen, er wordt nauwelijks over gesproken in vergelijking met haiti.

Verschrikkelijk!

Erg hè, dit soort dingen. Overigens zijn het vliegen, geen muggen. Maargoed, wat maakt dat uit in die situatie.

oh tja, de tekst komt van tumblr,
dat van Pakistan is niet populair onder het publiek vind ik bijna nog erger…
maar t zo heel goed zo kunnen zijn.

het is misschien niet echt netje en lief van mij dat ik er zo over denk maar ik ben het nieuws ook echt zat over al die rampen. nouja, niet echt zat maar ik denk wel steeds: *zucht* alweer…
wat ik echt niet meer kan aanhoren is juist al dat “gezeur” van: doneer nu blablabla.

het klinkt misschien tegenstrijdig maar ik zal het juist wel fijn vinden als ze je op de hoogte zouden houden hoe het nu gaat met haiti en dat ze vorderingen laten zien en dat soort dingetjes.
maar het is alleen maar: ramp ramp enorme chaos. doneer nu en toen hoorde je er niks meer van en kwam er weer een nieuwe ramp

ik ben niet echt rampenmoe, zoals doenie het zegt. niet dat ik het leuk vind ofzo, maar als er iets over op het nieuws komt zit ik niet te kijken zo van; niet nóg eentje. dan doneer ik echt wel iets, want ik vind dat elk land waar hulp nodig is, hulp zou moeten krijgen. & ja, ik wist dit al. & ja, ik heb gedoneerd.

precies, ze weten ons wel te vinden als ze geld nodig hebben, maar ze laten ons nooit weten of ons geld ook voor vorderingen heeft gezorgd
ja oke klinkt raar dat laatste, maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel

Dit is erg, ja. Ik heb een tijd geleden gedoneerd voor Pakistan… Maar ik wist niet dat het nu nog altijd zo is :s

o.O

Ik ben het voor een gedeelte wel met Doenie eens,
het is een beetje alsof ze alleen maar de sensatie ervan pakken, het zou meer netjes zijn als ze daarna ook nog wat lieten zien, hoe het er nu voorstaat

ik ben wel rampenmoe…
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk wat er in die landen gebeurd…
Maar er gebeurd zoveel dat ik niet eens weet wat de laatste ramp is en waar ( ja ik kijk wel dagelijks het nieuws :stuck_out_tongue:)
En wat mijn probleem is, ik heb al zoveel geld gegeven aan goede doelen etc maar mijn probleem is er gebeurd nooit wat. Er worden miljoenen aan goede doelen gegeven, maar je ziet geen verbetering in die landen…

Jeetje het breekt mijn hart als ik dit zo lees en naar dat plaatje kijk, wij moeten echt niet zeuren dat wij het niet breed hebben hier. Dat mensen daar nog steeds proberen om te leven is iets moois dat laat zien dat ze hoop hebben ik hoop op een betere toekomst…

Nou ik snap juist niet dat hier zo weinig van in het nieuws komt en hele pagina’s en het hele nieuws bestaat uit de rellen in Egypte.
Terwijl Haiti toen al het nieuws in beslag nam.
Omdat de media weet dat mensen rampenmoe zijn ?

hhahaha hier moest ik echt om lachen :'D

Misschien de combinatie dat de media niet wil dat mensen het weten? en dat mensen rampenmoe zijn?
i dont know why…

Meestal is het zo dat er allerlei grote inzamelacties komen waar de zenders en organisaties zelf ook voordeel bij hebben.

Maar ja, na een week na zulke acties blijkt vaak al gauw dat het nauwelijks werkt. Eigenlijk heeft het doneren van het geld dan ook weinig zin…

Het enige nuttige wat je voor die mensen kan doen is er zelf heen gaan en zoveel mogelijk proberen te redden wat je kan redden. Maar helaas denken mensen dat ze hun bijdrage al geleverd hebben door geld te doneren aan bijv. giro 555.

Het laatste nieuws over Haiti is dan ook dat ondanks de donaties er niets verandert is. Blijkbaar ligt Haiti dan toch iets gevoeliger bij de mensen - op het moment van geld storten dan.

ik denk dat er ook veel ‘‘credit’’ bij de mensen verloren is gegaan die toen geld hebben gedoneert voor de tsunami.
Toen was er zogenaamd ‘‘teveel’’ geld opgehaald en werd het geld ook voor andere doeleinden gebruikt. daar heb je niet voor gegeven…
En mijn probleem is dat je geen verandering ziet.
Er word wel vaak veel geld gedoneert, maar je ziet geen veranderingen in zulke landen…

Waarom zou dít wel in het nieuws zijn? Niet dat het niet erg is, integendeel. Maar er gebeuren duizenden erge dingen op de wereld. Dat kunnen ze niet allemaal in het nieuws van een half uur proppen. Media moeten ook hun keuzes maken in wat ze wel en niet laten zien. En dat komt van beiden kanten: De media laten zien wat zij willen laten, wat zij belangrijk achten. En verder is het ook een kwestie van U vraagt, wij draaien. Wat de meerderheid van de mensen belangrijk acht, dat wordt uitgezonden.

En ik geloof ook niet dat hulp zit in donaties. En elke keer bewijst zich dat maar weer. Mensen geven miljarden en waarvoor? Voor niets in feite.
Meer mensen zouden moeten inzien dat daar heen gaan en persoonlijk helpen de beste hulp geeft. Nadeel is alleen dat sommige mensen die dat daadwerkelijk inzien, vaak ook niet genoeg geld e.d. hebben om daarheen te reizen enzovoort.