wisselgeld wisselen in briefjes bij bank?

Kan je wisselgeld (20,10,5,2 en 1 cent) gratis wisselen in briefjes bij de bank? Moeten ze in rolletjes zitten? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je je geld terug krijgt?
Ik heb namelijk 70 euro aan wisselgeld en ik zou dit graag in briefjes hebben aangezien ik nooit met wisselgeld betaal.

Zou je dat niet gewoon even bij de desbetreffende bank vragen? Niet iedere bank werkt hetzelfde.

Ik stort het altijd op mijn rekening, en pin het direct daarna weer :wink:

Zijn dat dan geen kleine bedragen? Want ik denk dat 70 euro in wisselgeld op een rekening storten moeilijk gaat zijn

De meeste mensen die kleingeld storten hebben veel geld in kleingeld. Daar zijn banken voor. Ga naar de bank, stort het, pin het eraf en zeur niet. Doe zoals ieder normaal mens doet.

Zoveel is 70 euro niet hoor, ik neem aan dat banken met veel grotere bedragen te maken krijgt

Wtf. Ik zeur niet, ik vraag het gewoon. Dankjewel hoor

Of in 3x of iets dergelijks naanr de supermarkt en vraag of ze het voor je willen wisselen.

Nee hoor, bij de bank heb je gewoon een stortautomaat,
Daar kun je alles ingooien (door elkaar) en die telt het geld dan en zet het op je rekening.
En dan kun je gewoon naar een normale automaat, en het daar weer pinnen.

EDIT; Tenminste, bij de rabobank, lees hieronder net dat niet alle banken dat hebben…

Doe eens normaal man achterlijk ding dat je bent. Dat je het lef nog hebt om je zo te gedragen. Niet bij iedere bank gaat dat zo makkelijk. Bij de ABN hier kun je namelijk geen muntgeld storten.
Seriously ga hulp zoeken.

oh dat wist ik niet. Dankjewel!

Ik heb een keer 50 euro aan losgeld ook op mijn rekening gestort, en dat ging zonder problemen.

Edit: Het ligt er idd aan naar welke bank je gaat, de grotere hebben bijna altijd zo’n stortautomaat.

Hier kan ik zulke gemene dingen op antwoorden, maar ik slik ze in.

OT : banken hebben idd stortautomaten (: dan moet je gewoon een aparte kamer in.

+1

+1.

Als ik jou was zou ik eens mijn eigen advies opvolgen: “Doe zoals ieder normaal mens doet.”
Zou jij ook eens moeten proberen! :slightly_smiling_face:

+1

ga naar een supermarkt of winkel, daar willen ze vaak kleingeld om mensen terug te geven :slightly_smiling_face:

Dit idd, bij de ING kan het ook, van de rest weet ik het niet zeker.

Bij de meeste (rabobank sowieso, vast wel meerderen want daar zijn banken natuurlijk voor) is er zo’n stort automaat. Je dumpt in een ijzeren bak in één keer al je kleingeld, moet je even wachten en dan gaat hij het tellen, en dan heb je het gestort!