Wisselen van school HBO

Ik doe nu HBO in amsterdam, zit in mn eerste jaar.
Maar zit erover te denken mn tweede jaar ergens anders te doen, maar is het mogelijk om gewoon je tweede jaar voort te zetten op een andere hbo school?

Ik denk dat je op school moet vragen en op andere scholen vragen of ze je aannemen. Wat ik wel weet is dat het nu niet meer gaat, of ja heel veel scholen doen dat niet meer omdat ze begin oktober subsidie op de leerlingen die op school zitten krijgen. & een andere school moet jou dus gratis aannemen.

(zelf meegemaakt)

Hoezo nu niet meer gaat?
Ik heb het over mn 2e jaar he :wink:

Ja, dat snap ik. Maar in oktober krijgt een school per leerling een bedrag van de overheid. Nu het al oktober is heeft jouw eigen school al een bedrag gekregen omdat jij daar leerling bent. Als jij naar een andere school gaat, krijgen zij geen bedrag meer voor jou omdat het al oktober is en nemen ze vaak geen leerlingen aan, omdat ze gewoon dat bedrag niet krijgen.

Maar ik zit nu in mn eerste jaar?

Wat heeft dit jaar oktober er dan mee temaken?

Nee dat heeft er inderdaad niks mee te maken. Als het goed is kan je gewoon veranderen van opleiding :slightly_smiling_face: maar moet je wel gewoon bij het 1e jaar beginnen (als je switcht). Als je je studie in een andere plaats wil vervolgen zou ik even bij die school informeren!

Ja dat wilde ik weten, of ik dan bij t eerste jaar moet beginnen of niet. :3

En ik heb geen idee welke school ik heen zou willen, wilde alleen weten of t mogelijk zou zijn…

Ik blijf bij mijn punt :slightly_smiling_face: succes

Ja dan kun je er wel bij blijven maar ik geloof dat je het toch niet snapt.
Ik zit NU in mn eerste jaar.
en het tweede jaar, dus VOLGEND jaar. wil ik overstappen. En dan heb ik niet over gewone jaren maar schooljaren.

Dan is het toch gewoon weer oktober en krijgen die scholen dat geld weer, dus dan is er toch geen probleem x’)