Hoi!
Ik ga - als alles volgens plan verloopt - volgend jaar vwo doen op het vavo. Hierna wil ik de studie geneeskunde gaan doen. Ik twijfel nu alleen nog over welke wiskunde ik moet kiezen.
Mijn huidige profiel op de havo is: Nederlands, Engels, wiskunde A, biologie, scheikunde, economie en aardrijkskunde.
Het profiel wat ik sowieso ga kiezen op het vwo is: Nederlands, Engels, biologie, scheikunde, natuurkunde, Duits en Spaans.
Nu is de vraag: welke wiskunde? Ik heb driekwartjaar wiskunde B gevolgd op havo, maar had niet zo’n zin om er moeite in te steken en ben dus overgestapt naar wiskunde A. (Super goede instelling - not.) Mijn dilemma is als volgt: als ik wiskunde B kies heb ik nog meer keus in opleidingen mocht ik geneeskunde toch niks vinden máár aangezien ik al drie nieuwe vakken ga kiezen op het vavo, wordt het dan niet te veel met wisB erbij?
Ik heb nu wél de goede instelling om er moeite in te steken, maar ik vraag me af wat jullie ervaring is met wisA/wisB op het vwo en keuze in opleidingen enzo.
Dankjewel alvast!