Wiskunde

Ik ben dus zeg maar heeeeeeeeeeeeeel erg slecht in wiskunde. ik stond eerst een 3 voor wiskunde op me rapport. voor mijn eindrapport moest ik het ophalen naar een 4, dat is gelukt. Dat was een opluchting, want anders zou ik niet overgaan omdat ik dan 3 tekorten zou hebben. maar goed.
Ik wil echt heel graag wat beter worden in wiskunde. Hebben jullie geen tips ofzo waardoor ik het makkelijker begrijp? want wiskunde-logica is voor mij geen logica!

Lieefs,

Wiskunde logica. Mmm, volgens mij snap je het gewoon of niet. Ik heb er niet echt een logica voor…

Wiskunde is niet logisch :]

Als school weer begint elke doordeweekse avond een uurtje wiskunde doen
en een week van te voren wanneer je een toets hebt alle paragraven nog is doornemen :slightly_smiling_face:

Als je iets maar vaak genoeg doorneemt begin je de logica van de stof beter te snappen, en ben je minder zenuwachtig zodat je beter presteert.

ik denk dat je het moet snappen en anders lukt t niet. Ik weet geen tips, was altyd wel goed in wiskunde.

Doe ik al, helpt niet… dan snap ik het een dag later al niet meer… -.-" ik doe ook altijd net zo lang over 1 wiskunde opdracht als normale mensen over 3 wiskunde opdrachten doen. dus ik krijg me pw’s ook nooit af. -.-" misschien heb ik discalculie ofzo. ik doe ook al langer dan normaal over: 9+12 ofzo…

Dan zou ik er voor kiezen om wiskunde bijles te nemen :wink:

misschien doe ik dat wel. want het gaat voor geen meter zo :wink:

Je kan er iig beter vroeg bij zijn dan te laat.

En hulp van ouders had ook geen effect? X)

ik vind het wel makkelijk maar je moet het ech snappen
ik zou ook bijles nemen

er zit wel een soort van logica in, want als ik iets niet snap dan zeggen mensen: ‘dat is toch logisch!’ maar ik vind dat dus onlogisch…

nee, mijn vader is een wiskunde-genie… die snapt gewoon niet dat ik het niet snap zegmaar.

Weetje wat mensen bij mij op school altijd zeggen op school ( missch helt het)
Gewoon aannemen al die formules etc…
dus niet gaan bedenken ‘waarom je het zo moet doen en niet op mijn manier’ enz.

Inderdaad, ik zou ook zeggen: wiskunde-bijles… wordt misschien vast wel op jou school gegeven? Of gewoon een goede bekende die goed is in wiskunde (behalve je vader dan :stuck_out_tongue: )
Of heb je misschien vriendinnen die het wel snappen? Dat die het je uit kunnen leggen? Heeft by my ook wel eens geholpen…
en natuurlyk veel vragen aan je docent(e)!
veel succes, wiskunde is en blijft een rotvak! :frowning_face:

ik ben zelf wel goed in wiskunde, en voor het pw ging ik altijd een vriendin het een hele middag (meestal zaterdag of zondag) uitleggen :slightly_smiling_face: en dat hielp haar wel! want dan kan ze gewoon alles vragen wat ze Hélémaal niet snapt :wink: En nu zegt ze dat ik wiskunde-lerares moet worden, máar dat nóóóit! xxx <3

Mss kun je iets van bijles? dat hielp wel bij mij.
Ipv 1-en haalde ik 2,5-en.
Mijn methode is t beste → Kheb het laten vallen (A).

Ezelsbruggetjes verzinnnen bij de formule’s !

ik kan het niet laten vallen… wiskunde is nu een verplicht examenvak geworden =(. maar ik ga wel op bijles. ^^, of naar een vriendin van me =D

ik ben er ook slecht in, heel kut want je kan het neit leren amar je moet het snappen en ik snap eht niet!

tjah. je zuigt gewoon. kun je ook niks aan doen =]
*je zit hier nu naast me maargoed*
maja. je weet wel dat ik HEEL goed in wiskunde ben *kuch*

Je moet het gewoon snappen… denk ik…