Wiskunde.

Wie kan mij helpen,

Ik moet deze vragen beantwoorden

1. Hoe bepaal je de niewe oppervlakte als je een figuur hebt vergroot ( de formule dus met voorbeelden )

2. Wat geldt er voor de vergrotingfacrot bij het vergroten en verkleinen van oppervlaktes.

Ik moet dit maken maar ik ben ziek geweest dus snap er niks van , iemand die het wel weet?

staat het niet uitgelegd in je boek? heb t vast ooit s geweten,maar dat is zo lang geleden…

Nee, dit was een extra opdrahct voor tijdens de les.

ik had het vandaag ook al uitgested omdat ik toen het baaldje niet had, toen was ze al boos, laat staan als ik hem nu niet af heb.

vergrotingsfactor in het kwadraat x opp. orgineel

vb. vergrotingsfactor =2
oppervlakte orgineel =10 cm2
2 kwadraat x 10 = …

Moet je dan geen kwadraat gebruiken voor een vergroting? ^2 bijvoorbeeld als je twee keer moet vergroten?

heb jij ook getal en ruimte leerjaar 2:) hoofdstuk 8?:slightly_smiling_face:

nou kijk als je de oppervlakte 2 keer moet vergroten dan moet je 2 in het kwadraat doen (dus 4) keer de oppervlakte van het orginele beeld

ookal is dit 'n extra opdracht,
dit word echt wel uitgelegd in je boek
iig als je getal en ruimte boeken hebt

vergroten met opp is k2. dus als de lengte 3x zo veel is is de vergrotingsfactor bij opp 9.

ik heb morgen een toets daar van dus ik heb geleerd :slightly_smiling_face:

ik heb vandaag de toets gehad, super makkelijk:)

toevallig mijn zus ook :wink: :wink: :wink: jwz…

En ja dit word uitegle din het boek.
Maar het was de bedoeling dat je dit wist uit de les, en ik heb het boek ook niet modat me vriendin me zou helpen, maar die kon opeens niet meer ofzo.

okee, maar snap je het zo?

je hebt geen boek? das raar xD

ik heb wel een boek, maar niet bij me nu.

maar snap je het nu?
wat is trouwens de vraag dan?

Nee, ik snap nou nog steeds niet wat het antwoord op de vraag is.
als je een figuur vergoot.
bv de oppervlakte van een voorwerp is 2 , en dan in k bv 1,3.
dan moet je tog gewoon 2 keer 1.3 ?

1. Hoe bepaal je de niewe oppervlakte als je een figuur hebt vergroot ( de formule dus met voorbeelden ) ?

2. Wat geldt er voor de vergrotingfacrot bij het vergroten en verkleinen van oppervlaktes ?