Wiskunde

Hey meiden.
Ik ben zo slecht in wiskunde het is echt ongelooflijk. Ik heb alles geprobeerd, bijles enz enz…
Ik let goed op dus ik heb geen idee waar het aan kan liggen, maar als het zo door gaat komt het niet goed.
Iemand tips?

X

Maak je opdrachten in de les? Snap je wat je doet? Kijk je het na?

Kans is groot dat je denkt dat je veel doet, maar als je minder dan 5 uur leert voor een proefwerk dan doe je er in mijn ogen nog niet álles aan.

Zelfs als je je huiswerk bijhoudt moet er gewoon een 5,5 uit te persen zijn.

Grappig, ik was ontzettend goed in wiskunde wanneer ik gewoon mijn huiswerk deed en mijn tentamens maakte. Wanneer ik ging leren voor een proefwerk haalde ik veel lagere cijfers.

Mijn mening is dus heel veel opdrachten doen, de formule blijft hetzelfde en leer jezelf een manier aan waarop je het makkelijker vind. Maak eerst makkelijkere sommen met eevoudige cijfers zoals bij een vergelijking. Vraag ook de docent om hulp als je dat nog niet hebt gedaan.

Ook zijn er site’s waar je trucjes leert om een formule makkelijker op te lossen. De uitleg word stap voor stap gedaan en je kunt zo terug spoelen.

Wat is geleerd heb, en mezelf ook aangeleerd heb is om een stappenplan voor mezelf te maken en me daar telkens bij elke som aan te houden. Zo werk je elke som (van hetzelfde onderwerp) hetzelfde uit, hierdoor krijg je structuur in antwoorden geven en vergeet je het niet zo snel.

Maak je samenvattingen?

Als ik een onderdeel niet begrijp kijk ik altijd WiskundeAcedemie op youtube, heb je dit al geprobeerd?

Ik zorg altijd dat ik alle opdrachten heb gemaakt en ook begrijp wat ik doe en waarom het zo is. Voor een proefwerk bereid ik me voor door oefenopdrachten te maken en ze echt goed te controleren. Het is ook een kwestie van snap je de vraag en ook hoe je aan een antwoord komt.

Verder is ook een tip om op youtube te kijken, staan heel veel handige filmpjes op!

Idd wat de meesten hier zeggen, veel oefenen en opdrachten maken! Wat doe je precies bij de wiskunde bijles? Ik geef zelf ook bijles in wiskunde en het enige wat ik eigenlijk met leerlingen doe is heeel veel oefenen, en dat werkt eigenlijk bij iedereen wel ! :slightly_smiling_face: