Wiskunde

Ik hoor vaak in de media dat mensen wikunde moeilijk en stom vindenn.
Ik zelf helemaal nie.
Mij vraag is ook waarom vndn mensen Wiskunde zo moeilijk?

Iedereen heeft zijn talenten en de dingen of vakken waar hij/zij harder voor moet werken om hetzelfde resultaat te krijgen. Ik bijvoorbeeld vind wiskunde heel moeilijk, alleen als ik de vraag zie, begrijp ik al niet meer wat ik moet doen. Ik zie het gewoon minder snel dan anderen ofzo hahaha & omdat ik aan het huiswerk van wiskunde meestal 2 uur zit, heb ik ook geen zin om het te doen en zo gaat het steeds verder haha. Als het snel gaat, en je het in één keer begrijpt, is wiskunde waarschijnlijk hartstikke makkelijk èn ook nog is leuk :wink:

Wiskunde is gewoon heel abstract, en veel mensen kunnen zo niet denken. Daarom ook dat de meesten bijvoorbeeld statistiek, economie of fysica makkelijker vinden, terwijl daar in principe ook veel wiskunde in zit. Maar bij die vakken krijg je een duidelijk ‘verhaal’ en weet je precies wat je moet berekenen. Bij wiskunde snappen veel mensen niet wat het nut nu precies is van wat ze moeten berekenen, waar die x, y, z,… precies voor staat enz.

Ik vond wiskunde echt z’n *#*#*#(@)(# vak. Het is niet dat ik het niet kon, want ik heb in het eerste en tweede toch vaak hoger dan 8 gehaald. Alleen bepaalde onderdelen in het derde en vierde van MAVO vond ik echt rot.

Maar daar en tegen had ik een echte talenknobbel.
Je hebt of een wiskundeknobbel of een talenknobbel, daar hou ik het bij haha :’)