wiskunde :(

Hallo,

Ik zit in havo 2 en mijn cijfers zijn best goed,
alleen voor wiskunde sta ik een 3 en wij mogen geen cijfers lager dan een 4 hebben op het rapport.
Dus ik zou alleen voor wiskunde af moeten stromen naar GT 3 hebben jullie misschien tips?

Dit is mijn cijferlijst:

NE: 7.6
EN: 7.9
FA: 8.1
DU: 9.3
AK: 7.2
GS: 8.4
EC: 8.0
NA: 8.6
WI: 3.1
LE: 8.5

Nou ja, probeer je eerst te bedenken of je je wel inzet voor wiskunde. Zet je je goed in? Nou als dat nee is, dan moet je gewoon beter leren. Is het ja, kan je bijles gaan nemen of extra hulp vragen. Eerst gewoon proberen en hard leren en daarna denken aan een mogelijke optie tot afstromen. Want dat is wel heel ver gedacht.

De rest van je punten zijn goed, toch? Ik zou niet veranderen, je zult hier later misschien spijt van hebben. En vraag bijles voor wiskunde dat kan echt helpen. Succes!

Met deze cijfers kan je gwn naar het vwo O_O alleen wiskunde is een probleem dus… bijles geprobeerd? nog meer tijd eraan besteden?

Als je ondanks goed oefenen en studeren toch slechte cijfers blijft halen voor wiskunde, dan kan bijles een optie zijn. Bijles zorgt ervoor dat je alles extra oefent, maar dat je ook iemand hebt die jou helpt om alles echt te begrijpen.

Verder ziet je lijst er echt super uit, dus het zou zonde zijn als het vanwege wiskunde niet zou lukken!

Gewoon voornemen om de eerstvolgende vrije dag aan wiskunde te spenderen. Een blaadje apart leggen en noteer al het gene wat je niet begrijpt. Met dat lijstje naar je oudere broer/zus, vader/moeder, leerkracht, … gaan en om uitleg vragen. Ga er niet vanuit ‘Oh, dit zal ik wel begrijpen, hier hoef ik geen oefeningen op te maken’. Wiskunde is nu eenmaal oefenen, oefenen, oefenen.

Bijles wiskunde, als je dat nog niet hebt in ieder geval…

je kan altijd bijles nemen als je het wil. hoe stom het ook klinkt maar wiskunde wordt in de 3e en 4e nog moeilijker. ik doe nu mbo 1 en heb daarvoor havo 3 gedaan, rare weg maar ja. als je op een grote school zit kun je altijd vragen over er meerder lessen te volgen zijn over hetzelfde onderwerp zodat je meer uitleg krijgt zonder andere leerlingen hiermee plattegooien in de les. ook kun je vragen of je met je leraar bijles mag hebben zodat je bijgespijkerd wordt. het is meestal wel handig als je precies weet waar het mis gaat bij wiskunde, vanaf waar snap je het niet. zegmaar

xxx suc6

Gewoon je huiswerk maken en alles wat je niet snapt op tijd vragen aan de docent. Probeer gewoon om zo veel mogelijk te oefenen, wiskunde leer je namelijk door te oefenen.

apart dat je een 8.6 voor natuurkunde hebt, maar een 3 voor wiskunde…
blijven vragen!

Moet dat nu al? Of pas in juni?
Ik zou bijles vragen, hoppa, laten zien dat je het kan.

Neem bijles, oefen op internet (je hebt zat sites waar je kunt oefenen).

Je hebt zo te zien alleen problemen met wiskunde, de rest van je punten zijn erg goed zo te zien. Ik zou proberen bijles te nemen, om wiskunde dit jaar wat omhoog te halen. Als je op gegeven moment een profiel kan kiezen, kan je kiezen voor een makkelijke variant van de wiskunde, wiskunde A, of op Havo kan je zelfs een profiel zonder wiskunde kiezen. Nog even doorzetten dus!

Wiskunde A en wiskunde B zijn eigenlijk even moeilijk, het ligt er maar net aan wat je ligt. Ik studeer nu bedrijfswiskunde en krijg allemaal dingen van zowel wiskunde A als wiskunde B en echt, de wiskunde A dingen vind ik lastig. Stom kansberekenen…

Ja precies, ik word echt ziek van die mensen die zeggen dat wiskunde A makkelijker is, ik snap niks van die kansberekeningen, maar als je mij algebra geeft haal ik echt hogere cijfers.

Ik vind calculus juist het leukste. Ik snap statistiek wel op zich, maar het is wel lastiger voor mij. Dus no way dat wiskunde A makkelijker is dan wiskunde B, het zijn totaal verschillende dingen.

Ja nee misschien verwoorde ik het verkeerd, maar ‘over het algemeen gezien’ wordt wiskunde A toch als makkelijker gezien dan wiskunde B. Maar ik wil hier deze discussie ook niet starten. Ik bedoelde meer dat er met het kiezen van je profiel meerdere mogelijkheden zijn voor wiskunde, wiskunde C is bijvoorbeeld wel echt minder moeilijk, en geen wiskunde kiezen kan ook nog.

Volgens mij kun je tegenwoordig niet meer kiezen om geen wiskunde te hebben op de havo. Dus je moet wel voor A of B kiezen (C is enkel op vwo). Afhankelijk van welke hoofdstukken haar het beste liggen kun je zeggen wat het makkelijkste is.

Bijles nemen idd!

had Einstein ook last van :stuck_out_tongue: