wiskunde.

wie kan me helpen met wiskunde, ik snap er werkelijk helemaal niks van! Als iemand me kon helpen eh ik zou zoooo blij zijn. Ik zit trouwens in havo 4 en doe wiskunde A en het gaat over: tellen met en zonder herhaling, permutaties combinaties, routes in een rooster etc etc. Als je het eenmaal door hebt kan je denk ik wel alles maken maarja ik snap er niks van.

nobody? :frowning_face:

Ik zit in 4V en heb dat hoofdstuk net gehad :stuck_out_tongue: Dus wat is je vraag?

oh mijn redder! ik stuur je even een bericht hoor haha.

nee laatmaar ik doe hier wel haha is even wat handiger nou bijv. deze vraag:

Een klas bestaat uit 15 meisjes en 12 jongens, Voor de organisatie van een feestavond worden drie leerlingen aangewezen. De eerste verzorgt de muziek, de tweede de drank en de derde de hapjes. Op hoeveel manieren zijn drie leerlingen aan te wijzen als …
A: een meisje voor de muziek moet zorgen en het er verder niet op aankomt.
B: een meisje voor de muziek moet zorgen en jongens voor de drank en de hapjes.
C:niet twee jongens of twee meisjes de drank en de hapjes morgen verzorgen?

A en B snap ik dan nog wel maar C niet.

Wat ik zou doen als ik jou was, is even bij de antwoorden kijken, dan goed kijken waar de cijfers vandaan komen, dan verder gaan met de volgende sommen en over een half uurtje, weer opnieuw de vraag maken, kijken of je nog weet hoe het moet. Zo doe ik het altijd, als ik iets niet snap. Ik zit nu in 5havo en heb dit vorig jaar gehad… maar vraag me niet hoe het moet haha

Deze som hadden wij ook :stuck_out_tongue:
Muziek: Mag allebei zijn, 27 keuzes
Drank: Jongen, nog 11 of 12 keuzes
Hapjes: Meisje, nog 14/15 keuzes
27x11x15
27x12x14
Muziek: 27 keuzes
Drank: Meisje, nog 14/15 keuzes
Hapjes: Jongen, nog 11/12 keuzes
27x14x12
27x15x11

Okee volgens mij heb ik het heel erg fout :’)