Ik heb dus moeite met wiskunde. Niet zozeer moeite, maar echt een probleem. Ik ben super slecht, in ALLE onderwerpen van wiskunde. Ik vind het zelfs nog moeilijk om een grafiek te maken en dan te bepalen wat de x - en de y as moet zijn. Vanaf de aller eerste les in de 1e had ik er echt gewoon heel erg moeite mee. In de eerste heb ik wel een paar keer - per toeval - een heel goed cijfer gehaald, waardoor ik overging met een 7 gemiddeld. De tweede ging ik over met een 5 gemiddeld, ik had serieus echt maar 3 voldoendes gehaald. Ik zit nu dus in de 3e, gelijk goed begonnen met AL het huiswerk dat ik voor wiskunde krijg te maken, ik heb zelfs bijles, maar het helpt gewoon niet. M’n docent legt het uit, geeft een voorbeeld en dan moet ik het zelf doen. Dan gaat het goed, maar zo gauw de docent weg loopt, lukt het gewoon niet meer. Zelfs als ik naar het voorbeeld kijk, naar m’n eigen uitwerkingen, het lukt gewoon niet. Bij elke wiskunde uitleg gaat het zo: ik snap het , ik doe het goed, en 10 minuten later - bam alles weg uit m’n hoofd… Het is zelfs zo erg dat ik tijdens de les een keer bijna begon te huilen van frustratie, en ik ben gewoon bang voor de toets.
Ik zit trouwens in 3vwo nu. Het is niet zo dat vwo te moeilijk is voor me, want voor andere vakken haal ik altijd 8’en , 9’ens etc, zonder veel te doen. Alles is simpel, behalve wiskunde, wat ZO verdraaid moeilijk is…