wiskunde vraag

Weet iemand hoe je deze soort vragen uit moet rekenen? zonder alle mogelijkheden op te schrijven?

Bo moet het getal 30 schrijven als en som van 3 positieve gehele getallen. De getallen moet ze van klein naar groot opschrijven. Bijvoorbeeld 10+10+10 of 8+9+13 op hoeveel manieren kan ze de som opschrijven?
A) 75, B.) 81, C)101, D)105, E)362

Alvast bedankt!

Is dat zo’n kangoeroetoets? Want dan kan je uitleg/uitwerkingen op internet vinden… Dat zou je kunnen helpen misschien;P

Ik heb geenidee! maar als dit echt ene kangaroetoets is zoals girlxxx zegt dan heb ik wel een probleem haha. Dat moet ik namelijk gaan doen maar ik snap hier niets van xd

Moet je zoiets niet oplossen met een boomdiagram? Ik denk dat het zo in ieder geval wel kan.

Geen idee hoe dit moet, maar zulke vragen zitten inderdaad wel in die Kangoeroetoets. Heb die toets één keer gedaan en echt, wat een drama was dat.

geen idee, moet je die vraag beantwoorden? staat er dan geen duidelijkere uitleg aan paar blatzijde terug of vooruit?

dan moet je op je rekenmachine iets met ; 3npr3 doen en dan krijg je het antwoord. of 3ncr3 kan ook… een van de 2 haha zoietss

omg dat is een moeilijke vraag! Geen idee! Als je het weet, vertel het dan! ben benieuwd hoe je dat nou oplost…

Bedankt voor de tips zal zo meteen even kijken!

Slotje op verzoek van TS.

(En voortaan mag dit in het algemene wiskunde-vragen topic.)