Wiskunde V5

Ik heb dus een proefwerk wiskunde en ik dacht dat ik alles snapte, komt er opeens uit het niks een vraag waar ik helemaaaal niks van begrijp
Zou IEMAND me kunnen helpen? kleine kans maargoed

Gegeven is : CD = BD = 5 en hoek A = 60graden, CE = BE
(AE snijdt A niet precies door midden)
Je moet nu AB berekenen

Het antwoordboekje zegt:
AD = CD : de wortel van 3
wtf hoe komen ze nou weer bij de wortel van 3? vanaf daar snap ik het wel, maar die wortel 3 :S

oke even een heel onduidelijke tekening erbij:

http://i37.tinypic.com/11gumj5.jpg

ik snap je vraagstelling niet helemaal sorry
up!

De vraag is dus eigenlijk:
Waarom is AD = CD : de wortel van 3

ik snap het wel denk ik maar heb geen zin om helemaal te gaan typen sorry upje voor jou

oke ik heb het geprobeerd.
maar wiskunde is niet echt mijn ding x]

HAHA sorry ik krijg gelijk weer een beroerte als ik er naar kijk.
ben blij dat k het heb laten vallen.
succes ermee, up

up! :slightly_smiling_face:

Oh dit heb ik vorig jaar nog superlang gehad maar ik ben het weer vergeten, sorry. Zie dit maar als een up!

:'3 ik wou dat ik wiskunde kon laten vallen maarja

Daar heeft ze wat aan ja. iemand die het eindelijk snapt en het niet wilt typen :anguished:?

Ik weet 'm. Denk ik. Wacht ik ga het even uitrekenen/-tekenen.

haha dat dacht ik ook al.

dus niemand? :astonished:

ja zie dan odd !

I can’t help you Od. Ik kan geen wiskut.

hmm je weet het toch niet?
of duurt het echt 10 minuten? ;o

Ik heb het gehad maar ik was er zoo slecht in xD Dit is echt het kutste stukje wiskunde met dat bewijzen

maar je neemt wel de moeite om dat te typen?

Wow, nee, alles duurt lang bij mij. Maar ik weet het nu toch niet meer zo zeker :blush:

-

hoe kan AD=CD nou wortel van 3 zijn? AD zou nog wel kunnen maar CD niet, want CF is al 5 en als daar nog een stukje bijkomt moet CD dus groter zijn dan 5 en wortel 3 is niet groter dan 5. Bedoelen ze niet AD=DF is wortel 3? Welke wiskunde heb je en welke methode? Want op internet staan wel uitwerkingen van bepaalde methoden :slightly_smiling_face: