Wiskunde sommen - deel 2

Nog een keer voor iedereen die zin heeft! :slight_smile:

1. Annemarie koopt voor haar groentetuin 10 zakjes radijszaad en 8 zakjes slazaad. Dat kost bij elkaar 10,90 euro. Als een zakje radijs zaad o,65 euro kost, hoeveel kost dan een zakje slazaad?

2. Op school is een ruit kapot. Het glasbedrijf plaatst een nieuwe. De kosten zijn: ruit 175,- , arbeidsloon: 35,- kit 5,-. Over het hele bedrag moet nog 20% BTW (belasting) betaald worden. Hoeveel kost de nieuwe ruit?

3. Om een stuk land van 220 m lang en 150 m breed wordt prikkeldraad gespannen. Er komt een dubbele draad. Hoeveel meter draad is hiervoor nodig?

4. Gerrie en Jan maken een fietstoct van 64 km. Ze fietsen 16 km in een uur. Na elk uur fietsen rusten ze 5 minuten. oe laat zijn ze terug als ze om 10 uur ’ s morgens vertrokken?

5. Benno Fris verdeelt zijn verzameling van 240 postzegels. Mirjam krijgt 3/8 deel, Jessica 1/5 deel, Carlijn 7/20 deel en Freek de rest. Wie krijgt et minste?

haha fail

Hihi, ik heb ze geprobeerd na te rekenen, maar ik kwam op andere antwoorden uit. Maar rekenen is ook niet mijn sterkste punt!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[/b]

Waar staat dat dikgedrukte voor? :astonished:

Aaaaaah wat heb ik een hekel aan wiskunde :’).

Haha ik verveel me, dus ik ga ze wel even maken :stuck_out_tongue:

1. 0,55
  2. 258
  3. 1480
  4. 14:20
  5. Freek

heb hetzelfde ^

1. o,55 euro
  2. 258,- euro
  3. 1480,- euro
  4. 14:20
  5. Freek