Wiskunde problemen.

Ik zit er dus heel erg mee dat het bij mij zo slecht gaat met wiskunde…
ik heb voor een pta die voor 10% meeteld sws lager dan een 2 gehaald.
maar ik wil het toch niet laten vallen want dan gooi ik zon groot deel weg van alle kanten die ik in de toekomst nog op kan gaan.
en die beslissing van laten vallen of mee doorgaan en keikeikeikeihard me best doen moet snel besloten worden…
ADVIES :face_with_raised_eyebrow:?!!

Bijles nemen? Beter je best gaan doen?
Ik zou er wel mee doorgaan als je er zelf zo over denkt dat je een groot deel weggooit van richtingen in je toekomst, want dat is wel waar.

Tja ik kan indd wel bijles nemen maar ik zit ook natuurlijk met sport en werk en een ander ‘‘belangrijk’’ iets… wat veel tijd in beslag neemt. xD
dus dat word een stressend jaar denk ik.

ik had die keuze ook…
of wiskunde laten vallen, en kunnen slagen…
of wiskunde behouden… en waarschijnlijk zakken voor mijn examens

Bij mij was de keuze snel gemaakt… ik heb het laten vallen.
Maar het ligt er een beetje aan wat je later wilt,
ik wilde namelijk in de kinderopvang, en daar heb je het niet bij nodig.

Ik denk dat bijles toch niet zo een gek idee is hoor. Als je individueel begeleid wordt, is het waarschijnlijk makkelijker te ontdekken waar je precies moeite mee hebt. Wiskunde is niet iets dat je zomaar kan, je zult veel moeten oefenen en er dus sowieso veel tijd in moeten steken.

-Kan je wiskunde laten vallen? Het is toch een standaard vak, net zoals NL en Engels?-

Hmm, in toerisme heb je het niet echt nodig.
maar daarvoor moet je wel de economie richting op en een economie profiel kan alleen als je wiskunde erin hebt ! XD

je kan als je naar de 4e gaat een 8e vak laten vallen =)

Ja, en dat tijd in steken ontbrak een beetje bij mij…
ik heb er moeite mee maar ik ga het gewoon proberen en er 10000% tijd in steken. hopelijk ga ik dat ook werkelijk doen XD

Welke methode heb je? Welke klas zit je? Want wij hebben op onze schoolsite allemaal powerpoints staan met uitleg, dus als je dezelfde methode hebt, kan ik je ze naar je toesturen =)

bijles + uw oefeningen voor u toets elke dag of continu herhalen dat je de gelijkaardige oefeningen weet vanbuiten welke methode je moet toepassen !
WERKT ECHT! want mijn vriendin had zeer slechte punten en nu heeftt ze altijd boven een 8 op 10 !!!

Bij ons kan dat niet hoor. Welk niveau doe je? Of zit je in Belgie?

Ik weet dat iemand uit mijn klas bijles genomen heeft. Ze is van 4en op haar proefwerk naar 8en op haar proefwerk gegaan; zelfs nu ze de bijles niet meer heeft. Het heeft haar gewoon op haar zwakke punten gewezen waardoor ze nu gewoon wiskunde B kan doen. Ik zou dus bijles nemen. En dit is misschien 3 uurtjes per week, wat écht de moeite waard is. En ja, dan natuurlijk nog buiten de bijles om je huiswerk maken wat ook nog wel enigszins tijd in beslag neemt :’)

Ik heb daar idd nog nooit van gehoord. Vaak kun je wel iets met je leraar regelen, bijvoorbeeld een 7/8/9 voor je eindcijfer met een ander vak, dan telt die onvoldoende niet meer.

Het zou ook kunnen dat ze Havo doet? Daar kan dat toch wel?

Dat kan volgens mij alleen bij Havo CM toch…

NL/TL

Serieus ?! XD hopelijk is dat bij mij ook het geval haha.
ik ga denk ik sws wel bijles vragen.