wiskunde leren, HOE?

Hoi,

ik heb vanaf donderdag proefwerkweek, en ik krijg een proefwerk van wiskunde over 2 hoofdstukken.
nu vraag ik me af, hoe moet je wiskunde nou goed leren?
voor een gewone toets, buiten de proefwerkweek, lees ik het altijd maar een paar keer door, en heb k een 6 ofzo.
maar nu wil k gewoon goed leren, want het telt 4x mee, en ik wil graag hoog cijfer halen.

het gaat over de wetenschappelijke notatie, tijdseenheden en snelheid, vergrotingen,verkleiningen,verhoudingen,grafen,machtsverbanden,wortelverbanden,exponentiele verbanden, exponentiele groei en procenten.

ik dacht eraan om de diagnostische toets te gaan maken,
maar hebben jullie nog tips?

alvast bedankt. xx

ja dat ik heb altijd van die zelftoetsen weetjewel. en gewoon de extra opgaven maken, en de samenvattingen doorlezen dat doe ik altijd. Maar zo uitgebreid doe ik het meestal niet ik heb niet zo’n zin, als ik het snap snap ik het. maar ik snap het niet altijd, maar het ligt ook een beetje aan je boek of ze dat soort dingen hebben, dat hebben wij namelijk wel…

Oefenen hielp bij mij altijd het beste.
Dus de opgaven maken. Als je hem dan fout maakt, kijken waar je de fout gemaakt hebt. Hier leer je het meest van naar mijn idee.

ik maak dan altijd die diagnostische toets, en gewoon de opgaven die ik moeilijk vind.

en verder lees ik de samenvatting door!

ja inderdaad, gewoon opgaven uit het boek maken, en dan in mn schrift naar het goeie antwoord kijken ( wij hebben geen antwoordboekjes ).
Ik zit trouwens in 4 mavo, en heb het boek getal en ruimte.

De diagnostische toets maken, moeilijke opdrachten opnieuw maken, voorbeelden (in het boek) doorlezen of samenvatting maken van de theorie.

maken, maken, maken.
mijn wiskunde leraar zegt altijd dat lezen geen zin heeft,
je moet gewoon zoveel mogelijk nog een keer maken.

Ik lees altijd de samenvatting van het hoofdstuk en maak daarna de test jezelf. Dat werkt meestal wel. (A)

Wiskunde moet je snappen. Mijn laatste toets ging volgens mij ook over alles wat jij in de topicstart op hebt genoemd, en ik heb niet 1x opgelet tijdens de les. Toen ik de repetitie opkreeg heb ik thuis het hele hoofdstuk zelf gemaakt & de diagnostische toets en ik begon alles te snappen. Ik had uiteindelijk een 7.8.

Hee. dat heb ik donderdag ook xd ;o
en deze tips zijn wel handig haha xd

diagnostische toets maken, kijken wat je daar moeilijk vind en van elke paragraaf/hoofdstuk alle moeilijke sommen nog een keer maken. Dat werkt bij mij ultiem goed.

oke dankjulliewell! ik ga opdrachten enzo maken ! :slightly_smiling_face:
heel erg bedankt !