Wiskunde Help!! :(

HoiHoi,

Ik heb echt een groot probleem…
Ik heb al vanaf klas 1 problemen met wiskunde, niet met leraren ofzo, maar met de toetsen. Ik haal altijd een onvoldoende, ik heb volgens mij maar 1 keer een voldoende gehaald…
Ik heb nu al 2 jaar bijles, maar mijn cijfers gaan niet omhoog.
Ik zit nu in de vierde, en je moet voor wiskunde minstens een 5 halen, maar het lukt gewoon niet!! Ookal krijg ik van alle kanten help, het ljukt gewoon niet :frowning_face:

Heeft iemand misschien hetzelfde probleem gehad, of kan iemand mij helpen met tips ofzo?
Het zou heel erg fijn zijn!:slight_smile:

Wat ik altijd doe met wiskunde is het hele hoofdstuk vraag voor vraag herhalen. Ga er voor zitten en begin bij vraag één, ga dan naar vraag twee, en maak alles. Als je het snapt kun je natuurlijk wat sommen overslaan maar wil je meer zekerheid dan maak je alles.

Ik heb het ook, al sinds de basisschool zelfs, toen het nog ‘rekenen’ heette. Ik heb er gewoon totaal geen inzicht in, en heb sowieso moeite met cijfers. Maar ik kan je er dus verder niet mee helpen of zo :slightly_smiling_face:

Kun je niet een andere wiskunde nog kiezen? Ik weet niet of je A B C of D hebt?

ik had dat ook, ik zwakte heel erg af, eerst had ik een 8, toen een 7, 6 en toen ik een 5 stond drong het echt tot me door en heb ik bijles genomen, ik heb ook nog aan mijn leraar gevraagd om meer uitleg en ik begon twee weken voor een proefwerk met leren, net zoals SOFTWORDS zegt, herhaalde ik al de vragen, keek ze na enzo en ging ze allemaal opnieuw maken, thuis kreeg ik ook nog veel hulp van mijn ouders, het gaat nu gelukkig al beter ik sta een 7 alleen ik moet er wel hard voor werken. soms als ik het druk heb heb ik een probleem omdat ik dan niet goed mijn tijd aan wiskunde kan besteden, dan haal ik met moeite een 5,5 of een zesje.

Snap je ook niet wat je fout doet of wat je niet snapt? meestal zet ik alle dingen op een rijtje zodat ik weet welke zwakke punten ik heb,

Ik heb dat ook wel…
Wat je het beste met wiskunde kan doen is gewoon goed het huiswerk maken en soms zelfs vooruit werken.
Je kan idd bijles nemen, werkt altijd wel!

Ik ben heel goed met wiskunde, ik doe er niet veel voor en haal echt hoge cijfers. Ik vind het allemaal heel logisch, maar ik snap het ook als je dat niet vind. Zoals hier boven al gezegd is, erg goed voorbereiden, alle opdrachten maken, hulp vragen van de leraar als je iets niet snapt.

Thank y’all :slightly_smiling_face: ik ben altijd druk bezig met het vak wiskunde… Ik heb trouwens wiskunde À van hetVWO

het lukt mij ook niet. 1e periode 2havo sta ik een 4.5 ervoor. net met een toets op de computer een 7.8 gehaald maar dat alleen met hulp van een slim meisje, anders had ik echt een 1.