Wiskunde Help pls!

Hey,

Ik heb woensdag een wiskunde toets. Het is niet zomaar een wiskunde toets maar het is ook nog een s in groepjes enn mijn groepje is niet bepaald de beste. Ik ben ook niet echt de beste in wiskunde maar zeker ook niet de slechtste. Ik zit op mavo 4 en wil graag doorstromen naar de Havo. Nu heb ik van mijn wiskunde docent een negatief advies voor wiskunde en ik wil haar echt bewijzen dat ik het wel kan.

Heeft iemand tips hoe ik deze toets moet aanpakken? Het zijn 8 vragen maar je krijgt er 70 minuten voor dus het is best een pittige toets.

Tips zijn graag welkom. Alvast bedankt!

Groetjes,

A

Zorg ervoor dat je de stof super goed kent. Maak desnoods alle opgaven uit je boek 3x opnieuw. Op een gegeven moment heb je dan het truucje gevonden (en als je die niet gevonden hebt weet je welke stappen je moet nemen). Het is belangrijk dat je de stof heel goed kent omdat zulke ‘praktische’ toetsen in groepjes vaak een stuk moeilijker zijn. Maar je mag dan ook met meer mensen de sommen maken. Misschien kan je je groepje een beetje pushen om te leren. Verder is het misschien handig als jij de leiding gaat nemen. Dan ziet je leraar ook meteen dat jij erg goed je best wilt doen. Bovendien kun je er dan voor zorgend dat iedereen meedenkt. Vraag bijvoorbeeld vaak: ‘en *naam* wat denk jij dat we moeten doen?’
En als je iets niet snapt probeer met zn allen alle berekeningen door te gaan die je in je boek had. Zo van is dit niet een som die lijkt op die som in het boek. Het kan zomaar zijn dat iemand een ‘OJA!!!’ moment heeft.

Het komt goed, probeer niet te veel te stressen.

Succes!

Dankjewel voor je tips! Ik zal ze zeker uitproberen.

Mijn tips voor wiskunde (ben redelijk een wiskunde nerd)
Leer eerst de stof goed door, zodat alles weer een beetje in je hoofd komt.
Ga oefeningen maken met elk stukje stof en kijk dit na.
Heb je fouten in bepaalde oefeningen? Kijk of je begrijpt wat je fout hebt gedaan. Als je het dan nog steeds niet begrijpt vraag het dan aan iemand in je omgeving die goed in wiskunde is!