wiskunde een beetje ophalen

Hallo iedereen,
Ik kies volgend jaar een profiel, en ik wil graag n&g gaan doen. Ik ben redelijk goed in scheikunde, en in wiskunde eerst ook, Toen haalde ik achten enzo. Alleen nu heb ik al 2x een vette onvoldoende gehaalt, hoe kan ik dit weer een beetje ophalen zodat ik volgend jaar niet al te veel moeite heb met wiskunde? Weet iemand een goede manier van leren? Wij hebben namelijk proefwerken over 2 hoofdstukken… :pensive:

xoxo

geen idee, gewoon je huiswerk maken is meestal wel genoeg?

Gewoon altijd je huiswerk maken, en opdrachten die je moeilijk vindt of waar je vaak fouten in maakt opnieuw doen. Wiskunde kan je eigenlijk niet leren, dat moet je gewoon snappen en kunnen toepassen.
Ik weet niet welk boek jullie hebben, maar als je getal&ruimte hebt, is aan het eind van elk hoofdstuk een diagnostische toets en een revisie, als je die zonder te veel problemen kan maken zit het wel goed (:
Succes!

Ligt eraan welke onderdelen het zijn.
Ik kan je alleen helpen met paborekenen.
Ikzelf heb me wezenloos geoefend om mn sommen te halen, dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen!

uhmm nee, het zit hem meer in het leren, hw maken doe ik wel, maar bij zo’n proefwerk weet ik gewoon meestal niet hoe ik iets moet oplossen…

Als ik echt een goed cijfer moet halen voor wiskunde maak ik van elke paragraaf een paar opdrachten. Je kan ze ook allemaal maken maar dan ben je nogal lang bezig. Veel meel kun je niet echt doen, lijkt me.

jaa ik heb getal&ruimte, met die kut poppetjes die denken dat ze leuk zijn xD
Naja, ik ga idd maar eens die diagnostische toets maken, want stiekem ben ik daar een beetje te lui voor, haha, maar bedankt voor jullie tips!

Dan snap je het blijkbaar ook niet.

Zelfde probleem!

Huiswerk maken, extra oefeningen etc… meer weer ik ook niet.

Wat ik zou doen als je bijv. gaat nakijken: goed opletten hoe de leraar het opschrijft (zodat je daar geen puntjes in laat vallen), degene die je fout hebt helemaal verbeteren zodat als je een proefwerk hebt dat nog eens kan nakijken. Daarna nog de diagnostische toets maken. Zoiets?

Gewoon alle opgaves maken bij Getal&ruimte, en de d-toets zou ik dan laten totdat je het andere hoofdstuk ook afhebt. Dan kun je de d-toets maken voor de toets zodat je het je weer herinnert en vervolgens de herhaling als de d-toets niet goed ging, want bij de herhaling staat dan de extra uitleg.
En de gemengde opgaves achterin want die vereisen een extra denkstap meestal en dat is wel handig met repetities bij ons.

En lees alle blokken door. Ik ging dan ook altijd mee rekenen dus lezen en zelf doen. Dan een oude opgave die je al eens gemaakt had nog eens maken en stap voor stap doorlopen volgens de uitleg. Uitleg opslaan in je rekenmachine :stuck_out_tongue: (die heeft mij die 7 voor mn wi examen bezorgd haha ) Ik typte de voorbeelden over zodat ik wist hoe het moest. Hele tabellen had ik erin getypt.

oke, dat is echt een hele handige tip, sweetprincess20!