Wiskunde B of A?

Ik zit te twijfelen om over te stappen van wiskunde a naar wiskunde b. Dit omdat ik wiskunde wel kan (haal gemiddeld 8-en en 7-ens), maar ik het deel kansberekenen totaal niet snap. Het hoogste cijfer dat ik daar ooit voor heb gehaald is een 3,4… Maar nu is mijn vraag dus, zit in wiskunde b ook kansberekenen? Want ik weet dat het bij wiskunde a een grote rol speelt (het komt voor 1/3 deel in het examen geloof ik). En is het ook nog mogelijk om nu nog te switchen? Ik zit in 5VWO…

Ik denk niet dat je nu nog kan veranderen…
Wiskunde B is namelijk wel wat moeilijker, en als je het niet vanaf de eerste hoofdstukken bijhoudt kan je het waarschijnlijk niet goed begrijpen.

Decaan/mentor…?

ik denk dat je het wel kan doen,
ik heb zelf wiskunde a, maar volgens mij is kansberekenen echt vooral in a
niet echt in B, kan zijn dat het niet klopt, sorry dan :stuck_out_tongue:
bij ons op school kun je nog wel switchen, maar dan moet je voor de kerstvakantie alles in gehaald hebben. weet niet of je dat nu nog red?
ik zou in de zomervakantie ook 2 vakken inhalen, heb het niet gehaald ga nu alsnog terug naar 4vwo, maarjaa…
ik denk dat je het best redt bij wiskunde B (:

& in wi B zit idd geen kansberekenen, eigenlijk alleen algebra en hoeken berekenen.

Volgensmij zit er in wiskunde A alleen maar kansberekening, niet in B (ik heb zelf A). Maar het is allebei heel anders dus je kunt toch niet zomaar overstappen, dan heb je alles uit de 4e gemist! Ik weet het ook niet zeker hoor, maar als ik jou was zou ik het even aan je decaan of zo vragen.

Ik kan wel wiskunde, dus inhalen is denk ik geen probleem. Ik zal het binnenkort eens vragen aan mijn decaan ofzo, want ik zie er echt zo tegenop dat voor mijn examen 1/3e deel kansberekenen is… Ik snap dat gewoon niet. En formules en dergelijke vind ik een stuk makkelijker.
Op 't eerste hoofdstuk dat we hadden vorig jaar (dat was ook met formules enzo), had ik een 8,6 en de rest allemaal een 4 of lager, daarom telde die niet (was ik zo pissed van xd).

Maar wat zit er dan nog meer zoal in wiskunde b?

Wiskunde B is met allemaal formules en ongeloooofelijk veel getalletjes en rare dingen, wat ik dus niet snap.
Wiskunde A is echt heel erg veel kansberekenen.
Ik denk dat je voor de herfstvakantie nog kan switchen, tenminste dat kan bij ons.e n dan in de vakantie alles inhalen!

als je nu nog kan wisselen zou ik B kiezen.
Ik heb B gedaan in de 4e en 5e klas, en
daar zit echt geen kansberekenen in.
ach en dat inhalen moet geen probleem zijn
als je het graag wilt, vriendin van mij heeft
het zelfs voor elkaar gekregen om in de 5havo
nog te switchen van biologie naar wiskD en dus
alle tentamens van dat jaar ervoor en die van het
jaar zelf in te halen… en ze is gewoon geslaagd toen

maargoed even OT. als je wilt switchen moet je
je wel echt inzetten en komende weken hard werken
en dus extra veel huiswerk maken omdat je moet
inhalen maargoed het is wat je graag wilt hea :wink:

Ik heb het gevoel dat ik niet heel veel huiswerk heb (weet niet waarom, heb miss verder een heel makkelijk profiel XD)

MAar kun je wel met C&M wiskunde b doen?

nee, alleen a en c !

GODVERDOMME KUT ZOOI!!! ECHT? DAN GA IK DUS NOOIT M’N EXAMEN HALEN! En niet zeggen: je moet het gewoon oefenen, want dat heb ik al zo vaak geprobeerd, ik heb me al kapot gewerkt aan dat hoofdstuk, maar ik snap het gewoon niet.

Verschilt dat niet per school dan?

Nou, ik hoop het, anders kan ik wel janken. Godzijdank dat die regel van dat je niet lager dan een 4 mag scoren op je se’s nog niet voor mij telt.

nee, dat is gewoon zo :stuck_out_tongue:

Ik ga hier echt bijna janken gewoon. Echt keihard JANKEN JANKEN JANKEN!! Ik wil echt best elke dag tot 6 uur op school zitten, als ik maar geen kansberekening hoef te doen op mn examen.

Ik kan wel janken.

steek gewoon wat meer tijd in dat kansberekenen, als je 8’en en 7’ens haalt denk ik dat wiskunde b écht te pittig voor je is (te baseren op vrienden van mij die wiskunde b hebben).

ik snapte eerst ook geen kut van kansberekenen, het is echt een kwestie van heul veel oefenen, nu vind ik het echt een eitje. trust me.

Lees hier net dat het van de school afhangt. Overweeg gewoon bijna om van school te veranderen als ik geen wiskunde B kan kiezen.

Ik bedenk me dit allemaal net en zit nu al vette rampsenarios te bedenken xd

MAar ik heb me er al kapot op geoefend. Ik snap het gewoon echt niet. Ik snap het als ze het uitleggen, maar om het zelf te moeten toepassen. Al sla je me dood, geen flauw idee. En ik heb het gevoel dat ik wiskunde b wel aankan…

Ik heb wiskunde B met C&M en zit in 6 VWO. :wink:
Ik dacht in de derde dat ik goed was in wiskunde, was ik toen ook wel… Maar nu heb ik dus wiskunde B en ik sta nog net voldoende. Wiskunde A en B zijn echt totaal niet te vergelijken, ik heb wel eens in een boek van een vriendin gekeken. Ik weet het niet hoor, ik denk dat ik het niet zou doen. Ik heb in de 5e ook nog overwogen om over te stappen naar A, maar omdat het totaal anders is, moet je echt álles inhalen. Er is gewoon zo ongeveer niets wat je bij allebei de dingen krijgt…
Als je zeker weet dat je het aankunt, kun je het natuurlijk proberen… Verwacht echter niet dat je door hoge punten bij wiskunde A/in de onderbouw bij wiskunde B ook goede punten haalt, want dat was precies wat ik dacht en dat was echt een verkeerde keuze.
Succes iig!

Wij hebben niet eens wiskunde c hoor. wij hebben alleen a, b en d.