Wiskunde A Olympiade

Dat heb ik dus morgen op school… (5vwo)
maar ik heb geeen idee wat ik moet verwachten,
iemand die dit in vorige jaren al heeft gedaan en mij er wat over kan vertellen? :grinning:

nee, ik heb wel wiskunde B- dag mn lerares heeft het allemaal verteld. Nij ons kom je op school, je werkt in groepjes en krijgt een boekje met opdrachten. Die moet je gaan maken (telt mee voor examens bij ons) en per opdracht via de mail bij je leraar inleveren. Bij ons moet je er ook nog een verslagje bij maken en dat inleveren…ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar je kan er wel iets over vinden als je even googlet…succes :slightly_smiling_face:

Oh bah, dit heb ik morgen ook!

ik ben zooo blij dat ik geen wiskunde meer heb.

Ik heb het ook morgen! en je kunt het op internet vinden! je moet op google typen: wiskunde a lympiade

Volgens mij is het deze: http://www.fi.uu.nl/alympiade/

gelukkig heb ik dat niet meer :grinning: . Ik heb er nooit iets van begrepen

Wij hebben alleen wiskunde dag en ik heb wiskunde B, maar dat is pas volgende week woensdag!

Wij hebben dat ook. Net als de school ons een dag vrij heeft gegeven vanwege studiedagen -.-’ Eikels.
Maar van wat ik er van heb gehoord valt het wiskundige deel wel mee,
je krijgt een probleem voorgelegt en dit moet je oplossen (je moet oa ook met excel werken). Hiervan moet je een verslag schrijven wat je later inlevert.
Voor ons telt het mee voor het examen…

Ik heb begrepen van mijn docent dat alleen wiskunde B excel gaat gebruiken :slightly_smiling_face:
En wij moeten het verslag meteen morgen inleveren. Jullie niet?

o dat hebben wij niet. heb wel wiskundeB

Wij hebben dan ook wisk B olympiade. Ik ga zo dood morgen :’)

nouja we zullen zien, succes iedereen die 'm ook heeft (:

wij hebben de lympiade nu en we begrijpen er de ballen van :stuck_out_tongue:

Idd…wij ook, iets met schaakborden en periodiek??

Zoiets had ik vorig jaar ook! Iets met parkeerplaatsen en Schiphol, was best lastig! Maar wel een prima manier om je gemiddelde wat omhoog te halen voor mensen die normaal niet zo goed in wiskunde zijn, ze rekenen namelijk best soepel! (bij ons in ieder geval)

@chiqitia, wiskunde a was iets met een loterij en aah bah :stuck_out_tongue:

Gelukkig heb ik wiskunde laten vallen! Thank god

Had het gister. Genieten. Nee, ff serieus; ik heb nog nooit zoiets nutteloos gedaan.

Haha leuk om te lezen! Ik had vorig jaar dit ook! Mijn groepje en ik snapten er echt totaaaal niks van en dik tijd tekort… wij bang dat we onvoldoende hadden. Bleek datwij op een magische wijze de beste waren van onze school !!! En dat we daarom samen met 10 andere teams uit Nederland en iets van 10 teams uit verschillende landen (Duitsland, Denemarken, Aruba, Israel) een vervolgopdracht moesten maken, dat was de finale. Dus mijn groepje en ik eindigden in een bungalow in de buurt van Utrecht. Met heel veel moeite een opdracht gemaakt, maar vooral heel veel lol gehad! Samen met elkaar maar ook met andere mensen, we waren oa bevriend geworden met Deense jongens haha! Heel apart want niemand van ons groepje was een wiskunde wonder ofzo! we stonden allemaal tussen de 5 en 7 op rapport haha! Maar toch even mooi gefixed. Ik hoor graag hoe het bij jullie ging!