Wiskunde A of B

Beste Girlsceners,

Ik twijfel of ik wiskunde A of B moet kiezen. Ik vind wiskunde over het algemeen moeilijk… Maar voor wiskunde A heb ik 4 van de 4 toetsen onvoldoende gemaakt. Terwijl bij wiskunde B ik maar 1 van de 4 toetsen onvoldoende heb gemaakt. Wiskunde B is volgens mij makkelijker voor mij. In het begin van de keuzeprofielen heb ik wiskunde A gekozen omdat, Ik dacht dat wiskunde B moeilijker zou zijn. Nu heb ik een bericht naar mijn wiskunde docent gestuurd met de vraag of ik de boeken van volgend jaar mocht inzien zei ze letterlijk dit

’ Ja dat mag, maar neem van mij aan dat je geen wiskunde B moet kiezen. Niet beledigend bedoelt… Bij voorbaat excuses maar je dat kun je niet.’

Een heel lullig antwoord en ik zat al te twijfelen. Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Voor wiskunde A stond ik gemiddeld een 5
en alleen mijn wiskunde B cijfers een 6,3

Dat vind ik inderdaad eeb lullig antwoord van je wiskunde docent. Gezien je cijfers vind je wiskunde B makkelijker. Ik zou dan wiskunde B kiezen

wiskunde b en dan die docent in z´n gezicht uitlachen als je het haalt :sex:

Als je voor wiskunde B hogere cijfers haalt, kan het zijn dat de opgaven die je daar krijgt je beter liggen. Je kan altijd wiskunde B kiezen, en eventueel als dat nodig is overstappen naar een andere wiskunde. Bij ons op school is het veel langer mogelijk om van B naar A te gaan dan andersom.

-