Wiskunde A of B bij N&G?

Hii !
Ik zit nu in de 3e, en wil N&G doen met natuurkunde, drama en latijn, maar ik twijfel heel erg of ik wiskunde A of B moet doen. Ik ben niet extreem goed in wiskunde, maar haal ook geen onvoldoendes, sta nu een 7.2. Algebra vind ik niet zo moeilijk, maar meetkunde juist wel weer, alhoewel ik met aardig wat werk wel een 6.7 voor het proefwerk had gehaald. En mn lerares zegt dat ze wel heel zeker dat ik het aankan.
Maar ik weet niet of ik het later wel nodig heb. Heb een beetje naar studies gekeken (wil iets in gezondheid doen, maar weet nog niet wat), en had maar bij 1 studie die me interesseerde wisB nodig… en voorderest allemaal niet.
Maar men zegt wel dat wiskunde B handiger is bij natuurkunde…
Bij wisA haal ik misschien een hoger cijfer, waardoor je bij lotingsstudies weer meer kans hebt om ingeloot te worden… pff…, ik weet het echt niet, iemand advies? (:

p.s. Sorry als hier al een topic over was, kon 't niet vinden omdat de zoekmachine alleen dingen van minimaal 2 dingen ‘accepteerd’, dus ik kon “wiskunde B” ofzoiets niet zoeken… sorry!

Ik zou B doen, dat sluit beter aan bij je profiel. Anders krijg je later misschien spijt. En als het heel slecht gaat, kan je altijd nog A gaan doen.

okee dankje! kan je gewoon switchen tussen A of B als het te moeilijk wordt, of kan dat alleen als je blijft zitten ofzo?

Ik ga ook NG kiezen en ik kies wis B erbij maar ik sta een 9 dus dat gaat (hoop ik) makkelijk.
En wij moeten wis B als we natuurkunde willen kiezen.
Dus ik zou het gewoon doen.

Alleen jij kunt zeggen wat je gaat doen. Als je geen kansen kunt moet je zeker geen A nemen. Zoek je een uitdaging, ga voor B :wink:

Ik ken wel mensen die zijn geswitcht ja, gewoon even op school vragen of die mogelijkheid er ook voor jou is.

Ik zou idd vragen of er mogelijkheid is om alsnog te switchen, maar het is wel vaak gezegd dat als je natuurkunde hebt, je meer hebt aan wiskunde B dan aan A, omdat B veel beter aansluit bij natuurkunde.
Als je N&G kiest zou ik dus zelf wiskunde b kiezen. Als je lerares zegt dat je het aankunt, zou ik daar wel deels op vertrouwen :slightly_smiling_face:

Als je B kiest is het toch NGT of NG/NT? Dat heb ik namelijk, ik heb hetzelfde pakket als jij wilt maar dan met beeldende vorming in plaats van drama :slightly_smiling_face:

Ik zou voor B gaan :wink:

Bij mij op school kun je alleen nog maar natuurkunde kiezen in het NT profiel simpelweg omdat de leerlingen met Wiskunde A + natuurkunde gemiddeld 1 tot 1,5 punt lager halen op hun natuurkunde examen. Het blijkt dus dat je natuurkunde beter begrijpt met wiskunde B. Ik denk dat dit bestwel in jouw voordeel is :wink: Dus ik zou voor wiskunde B gaan :wink: Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Absoluut wiskunde B doen!!
Heb je bij HBO of Universiteit echt veel meer aan, wiskunde a komt bijna niet meer terug!!

Ik doe wiskunde A met N&G en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Ja natuurkunde is af en toe even iets lastiger, maar het scheelt me gewoon zoveel tijd en ik vind het veel leuker (:.
Ik denk niet dat die 1,0 punt tot 1,5 punt echt aangeeft dat je wiskunde A doet of B ik denk dat de gemiddelde leerling die wiskunde A kiest gewoon minder slim (in elk geval in beta vakken) dan de gemiddelde leerling die wiskunde B kiest.

B, van b kun je naar a, maar van a niet naar b. Daarom koos ik b bij em en het was prima te doen!

Ik heb zelf A, vind ik erg fijn omdat ik voor de rest van de vakken dan meer tijd heb zegmaar, deze wiskunde gaat me wel makkelijk af. Maar ik merk wel dat wisB bij natuurkunde handiger is.

Wiskunde B, kun je later ook meer mee :wink:

Ik zou wiskunde B doen, ik zit nu in m’n examenjaar en je kunt wel verschil merken qua begrip tussen A’ers en B’ers :slightly_smiling_face: En niet alleen met natuurkunde, ook met simpele dingetjes met scheikunde.

Ik zou B doen, volgens mij komt dat goed van pas bij natuurkunde. Zelf heb ik A gekozen (maar ik heb een E&M profiel), maar daar heb ik wel spijt van want dat vind ik nu erg makkelijk.

Gewoon B proberen, als het niet gaat kan je altijd nog terug naar A. Ik ga B doen, omdat ik weet dat ik er anders spijt van ga krijgen dat ik het niet heb gedaan.

Ga je voor een lotingstudie? Dan zou ik Wiskunde A pakken, want Wiskunde B is toch redelijk pittig en om daar een 8 voor te staan moet je echt ‘talent’ hebben zegmaar.
Wiskunde A is wel moeilijk met natuurkunde, maar als je bij de wat ingewikkeldere berekeningen extra oefent en eventueel bijles neemt dan kan je dat wel onder de knie krijgen!

Mijn advies: Wiskunde A

Vergeet niet dat bepaalde studies wiskunde B vragen, als je geen wiskunde B hebt dan kom je er dus sowieso al niet in en dan heb je niks aan die 8 op wiskunde A. :stuck_out_tongue: Ik zou als je goed bent in wiskunde gewoon voor wiskunde B gaan als je ook natuurkunde hebt. Mocht het nu écht niet lukken met wiskunde B dan kan je altijd nog overstappen als wiskunde A je beter af gaat, dat mag op de meeste scholen echt wel.