Wiskunde A moeilijker dan B

Ik heb nu wiskunde A. Als we wiskunde B stof behandelen haal ik 10’en, vind het echt heel makkelijk. Als we dan weer wiskunde A stof behandelen haal ik lagere cijfers (okee, een 9 is ook best hoog maar dat haal ik niet altijd met wiskunde A).
Ik vind van die verhaaltjes opdrachten (die zo typerend zijn voor wiskunde A) echt irritant, vaak snap ik de vraag niet eens.

Dus wil ik overstappen naar wiskunde B. Ik doe volgend jaar 5 HAVO, CM. Maar kan dat dan wel? Ik heb het aan mijn mentor gevraagd maar hij gaf me een verklaring die voor mij echt nergens op sloeg.

Wiskunde B kan je toch altijd pakken? of is dat alleen noodzakelijk met Natuur & techniek?

Ik weet niet of het kan ofzo,
Maar wat sta je op je rapport voor wiskunde A dan…
Ik zit op het vwo en daar is wiskunde B wel echt veel moeilijker als A dus
xx

Ik weet niet of het kan, maar ik heb nu wiskunde b, en ik wil naar a. En ik kan dat alleen als ik in de zomervakantie alle hoofdstukken in haal van wiskunde a. Dus misschien is dat ook zo op jou school? Ik moet dit jaar gewoon afmaken, in de zomervakantie inhalen en dan volgend schooljaar kan ik dan gelijk met a beginnen.

Het is totaal niet moeilijker dan b en ook niet makkelijker. Het is maar net wat jou het beste ligt. Heb je veel inzicht, dan is b toch een stuk makkelijk voor jou. Ben je meer van het rekenmachinewerk, dan is a weer makkelijker. Er is dus geen scheidingslijn te trekken :slightly_smiling_face:

Volgens mij is B wel veel moeilijker dan A. 5vwo met wiskunde A krijgt nu stof, die ik in het begin van de 4de al had gehad

Ik zit nu 3 Havo, ga volgend jaar E&M doen, en ik kan geen wiskunde B kiezen. :< Het is wel mogelijk (bij ons op school) als de roosters van A en B gelijk lopen, maar die kans is heeel klein en moet ik ook niet op hopen zegt m’n mentor. Ik weet niet hoe dit op andere scholen geregeld is, maar ik denk dat 't hetzelfde gaat?

Ik hoor ook vaak van mensen die wiskunde B doen (op de havo), dat het makkelijker is dan wiskunde A, omdat wiskunde A een en al verhaaltjes is en wiskunde B alleen maar formules.

volgens mij kan wiskunde b niet in je c&m profiel…

Volgens mij ook niet… Daar heb je dan E&M voor.

of NT/NG.

Mensen die me wijs proberen te maken dat wiskunde B moeilijker is dan A, dat weet ik allang. Maar ik vind blijkbaar formules makkelijker te snappen dan verhaaltjes.

Het zal wel iets raars in de familie zijn want mijn broer vind wiskunde B ook makkelijker.

meestal kan je overstappen van vakken tot de helft van het jaar ofzo, daarna niet meer.
denk dat het dus niet gaat lukken.

Volgens mij mag dat niet met je profiel
weet eigenlijk sowieso niet of je wel van A naar B mag overstappen x)

Het een is niet moeilijker dan het ander. Het is gewoon zo dat sommige beter zijn in formules dan verhaaltjes. Heel normaal ;p

Dat kan je wel denken, maar over het algemeen is B echt moeilijker dan A.
Dat merk ik zelf ook wel met mijn vriendinnen. Als zij wiskunde B stof doen, is dat mischien wel makkelijk. Alleen met het vak wiskunde B ga je veel dieper op die stof in.
Ook kan je iig op onze school geen wiskunde B kiezen met een CM profiel, alleen A en C

Je kan niet met een C&M profiel wiskunde B doen. Daar had je dan een ander profiel voor moeten kiezen!

Als je bij A en B goeie cijfers haalt, dan is er toch ook geen probleem? >.<

ik vind B ook makkelijker, dus dat kan gewoon haha.
alleen met C&M kan je gewoon geen wisB kiezen, dat is nou eenmaal zo.
En als je toch ook 9ens haalt met A, is er toch geen probleem?

Bij ons kan je wel wiskunde B bij het c&m profiel doen dus ik zou het eens vragen