wis A met natuurkunde MAG gewoon NIET! +een klein vragelijst

1 wat denken ze bij jou op school over wiskunde A MET natuurkunde? Kan en mag gewoon.
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor? Ja ik zelf, ik sta een onvoldoende voor natuurkunde maar daarvoor maakt het niet erg uit of je wiskunde A of B hebt.
3 welk profiel doe je en hoe bevalt je dit profiel? ik heb ng, bevalt wel…
4 wat vind jij het lastigste vak in je profiel? Natuurkunde,
5 welk vak is het meeste leren? Biologie is heel veel stof en literatuur is gewoon te saai om te gaan leren en het kost heel veel tij.
6 welk vak zou jij meteen laten vallen als je de kans had? Duits
7 hoe denk jij over het algemeen over het systeem van de profielkeuzes?mwaah, geen commentaar :stuck_out_tongue:

1 wat denken ze bij jou op school over wiskunde A MET natuurkunde?
Bij ons mag en kan het gewoon.
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor?
Ja, een aantal vrienden hebben dat.
3 welk profiel doe je en hoe bevalt je dit profiel?
Ik doe NG met wiskunde A, alleen heb ik geen natuurkunde, maar aardrijkskunde.
4 wat vind jij het lastigste vak in je profiel?

Scheikunde en wiskunde.
5 welk vak is het meeste leren?

Leren in de zin van stampen zijn talen. Begrijpen en je kennis toepassen is bij scheikunde het meest.
6 welk vak zou jij meteen laten vallen als je de kans had?

Scheikunde
7 hoe denk jij over het algemeen over het systeem van de profielkeuzes?

Ik vind dat bij ons op school de voorbereiding heel slecht was. In de derde klas was ik best goed in scheikunde en stond ik een 8. Nu sta ik een 4.
De overgang van de 3e naar de 4e is sowieso groot, maar vooral met de exacte vakken.

-

Bij ons kan dat niet. Ik zit op vwo, en daar weet ik zeker dat het niet mag. Ik weet niet hoe het op havo zit
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor?
Ik ga het volgend jaar doen, nu in de 3e hebben we natuur en scheikunde nog gecombineerd. Volgend jaar is het wel apart, ik ga ze allebei doen.
Ik heb voor NG gekozen voor volgend jaar, maar met natuurkunde en wisB dus eigenlijk is het hetzelfde als NT :wink:
nvt. Maar ik vind nederlands het saaiste.
-
-
Ik vind het wel goed, het was best duidelijk enzo.

Bij ons op school mag het wel gewoon, er zijn zelfs mensen die expres wiskunde A kiezen, omdat het makkelijker is voor hun en ze zo eerder een hoger gemiddelde op hun eindexamen halen en zo meer kans hebben bij het loten voor geneeskunde!

Bij ons op school kan dat wel gewoon! Je kunt N&G met wiskunde A kiezen.
Ja ik ken wel leerlingen die dat doen, gaat volgens mij wel goed. Alleen heb je met natuurkunde geloof ik wel meer aan wiskunde B.
Ik doe E&M. Bevalt heel goed. Ik wilde eigenlijk ook N&G gaan doen omdat ik medicijnen wil studeren maar omdat ik zo’n ramp was in de 3e in natuur/scheikunde heb ik toch maar dit gekozen.
Wiskunde A haha
Geschiedenis, Economie
Wiskunde A
Bij ons op school is het wel goed geregeld, veel voorlichting enzo.

ik heb zelf op havo wis A met natuurkunde!

1 wat denken ze bij jou op school over wiskunde A MET natuurkunde? dat het te doen is
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor? voor wis goed, natuurkunde niet zo.
3 welk profiel doe je en hoe bevalt je dit profiel? n&g met wis A, natuurkunde en duits. het bevalt goed behalve natuurkunde. ik haat het, mede doordat ik ook geen wis B heb, ik merk soms dat ik een ‘deeltje’ mis. geen aanrader dus.
4 wat vind jij het lastigste vak in je profiel? natuurkunde
5 welk vak is het meeste leren? biologie
6 welk vak zou jij meteen laten vallen als je de kans had? natuurkunde
7 hoe denk jij over het algemeen over het systeem van de profielkeuzes? wij hebben op school goede begeleiding gehad!

Ik zou het niet weten, ik geloof dat het wel mag. Maar iedereen die ik ken met natuurkunde doet wisB, maar dat is gewoon omdat dat van die ziekelijk intelligente mensen zijn.
Zie 1.
CM, en dat bevalt me prima. Ga volgend jaar ook overstappen op WisC.
Economie, ja, ik heb CM, maar wel eco… En Duits.
Duits.
Duits.
Best goed.

Ik heb trouwens nog wel een vraagje. Want kijk, ik doe nu dus CM maar heb wel Economie. Maar ik wil volgend jaar overstappen naar WisC. Maar nu heb ik ergens gehoord dat dat niet lukt als je Economie hebt. Dat je daar WisA voor nodig hebt ofzo. Weten jullie of dat klopt?

Nou bij ons is het gewoon mogelijk, je kan of N&T doen met natuurkunde en wis B of N&G met natuurkunde en WisA
Ja, 3 vriendinnen van me doen dat en nog 7 mensen in me klas, gaat gewoon goed hoor.
N&T, en het bevalt me goed, het is gwn hetzelfde als N&G maar dan met wiskunde B erbij, wat voor mij simpeler is.
Uhm, ik denk scheikunde… Maar het is niet erg lastig.
Biologie zeker weten.
Frans! xd Ik haat talen., behalve Latijn dan…
Ik vind het wel oke, zeker bij ons op school ist goed geregeld.

dat mag
ken ik niet, maar ik weet dat het kan
EM/CM en ik vind het vreselijk, ik heb een hekel aan wiskunde
wiskunde (A)
geschiedenis
geschiedenis
niet fijn vind ik.

1 Ik heb wiskunde A en natuurkunde!
2 Wiskunde gaat slecht en natuurkunde heb ik een 6 zonder er iets voor te doen
3 N&G, ik vind het heel leuk!
4 Scheikunde en wiskunde
5 Wiskunde!
6 Wiskunde!
7 Dat het bij jou op school niet kan vind ik wel raar, over het algemeen vind ik het wel prima geregeld.

huh… bij ons mag het wel, maar ze zeggen dat het met wiskunde B verstandiger is, maar A mag wel…

okee, de vragenlijst;)
1 wat denken ze bij jou op school over wiskunde A MET natuurkunde? het mag wel
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor? ja ik ken iemand, en die gaat wel gewoon over enzo.
3 welk profiel doe je en hoe bevalt je dit profiel? NG/NT. het bevalt me opzich wel, maar hoogswaarschijnlijk ga ik rechten doen haha:p maar economie en geschiedenis ligt mij echt niet, daarom heb ik NG/NT gekozen
4 wat vind jij het lastigste vak in je profiel? natuurkunde.
5 welk vak is het meeste leren? maatschappijwetenschappen, maar dat komt gewoon doordat je 1x per periode proefwerk krijgt (in de pta-week) en dat zijn dan meteen 4 hoofdstukken enzo…
6 welk vak zou jij meteen laten vallen als je de kans had? natuurkunde
7 hoe denk jij over het algemeen over het systeem van de profielkeuzes? op zich wel goed, alleen stom dat geschiedenis bij EM/CM een verplicht vak is…

~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~~~[b][message=5437662,noline]_CHARLIE schreef op 21 May 2010 @ 20:04[/message] Ik heb trouwens nog wel een vraagje. Want kijk, ik doe nu dus CM maar heb wel Economie. Maar ik wil volgend jaar overstappen naar WisC. Maar nu heb ik ergens gehoord dat dat niet lukt als je Economie hebt. Dat je daar WisA voor nodig hebt ofzo. Weten jullie of dat klopt?

Ik snap het niet echt.
heb je dan nu helemaal geen wiskunde?
Bij ons moet je zowiezo wiskunde hebben bij c&m en dan kies je tussen A en C.
Maar dat is op vwo, ik weet niet of je havo doet?
en je kan bij ons makkelijk overstappen als je A hebt op C, maar volgens mij bedoel je dat niet.XD

Waarom wil je geen NLT?
NLT kan ook heel medisch/biologisch zijn hoor!
is mij zeker goed vanpas gekomen bij m’n n&g profiel

omdat je dan geen geneeskunde kunt doen.
moet je natuurkunde voor hebben

heh? hoe kan dit?
ik las net in t topic: wiskunde!!
dat je in 2 gymnasium zit?
hoe kun je dan deze profielvragen beantwoorden?
nogal ehh… weird XD

Misschien is het al gezegd, maar waarom kies je geen wiskunde B ?

uhm, lees begintpost?!
ik ben een ramp in wiskunde, niet echt slim om dan B te gaan doen XD

bij ons mag het ook niet
maar kijk eens of wis B niet makelijker is dat vind ik dus
wij doen nou een wis A hoofdstuk en dat vind ik zoo lastig je moet eens geod de twee soorten vergelijken het is niet zomaar Wis a is makkelijk en Wis B is moeilijk serieus

Ik zit nu in 5vwo, en bij ons op school mag je, als je CM hebt in 6vwo overstappen naar wisC. Heb op dit moment dus nog wisA. Maar omdat ik toch Economie in mijn vakkenpakket heb zitten nu, weet ik niet of dat wel goed gaat met slechts wisC. Zoiets zei iemand namelijk tegen mij, dat ik met wisC Economie niet zou gaan redden ofzo…