wis A met natuurkunde MAG gewoon NIET! +een klein vragelijst

Ja, en daar ben ik heel boos om dus
ik ben een en al drama is wiskunde dus, ik pak zeker weten wiskunde A(rapport punt wiskunde is 5,5 na veel werken)
Ik zit nu dus in 3 VWO en ik moet 26 mei me profielkeuze inleveren.

En dat is dus 1 groot drama ja.
Ik wil heel graag n&g maar als je wiskunde a wilt pakken MOET je NLT (natuurleventechniek) doen en dat wil ik niet, want ik wil wel echt de medische kant op.

en nu zit ik dus met het probleem dat ik waarschijnlijk E&M moet kiezen, wat ik niet echt een leuk profiel vind.

Een paar vraagjes voor de mensen die ze willen en kunnen beantwoorden, want ik zou heel graag wat persoonlijk informatie willen over profielkeuzes van jullie :slightly_smiling_face: :

1 wat denken ze bij jou op school over wiskunde A MET natuurkunde?
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor?
3 welk profiel doe je en hoe bevalt je dit profiel?
4 wat vind jij het lastigste vak in je profiel?
5 welk vak is het meeste leren?
6 welk vak zou jij meteen laten vallen als je de kans had?
7 hoe denk jij over het algemeen over het systeem van de profielkeuzes?

je hoeft ze niet allemaal te beantwoorden hoor, als dat niet lukt.

edit: wat ik dus echt heeeeeel frustrerend vind om t zo maar te zeggen is dat t bij de meeste scholen wel gewoon kan (natuurkunde met wiskunde A) en die mensen het gewoon redden, en ik mag het gewoon niet kiezen terwijl ik het wel wil.
BTW: ik wil helemaal geen aardrijkskunde ofzo of NLT want hierdor sluit je meteen studie geneeskunde uit…

TWEEDE EDIT haha: Ik heb uiteindelijk moeten kiezen, en ben dus voor E&M gegaan. voor degene in mijn situatie: Je kunt met e&m ook gezondheidwetenschappen doen, en dan moet je op een gegeven moment een richting kiezen, en als je dan een bepaalde biomedische richting kiest wordt je uiteindelijk ook arts. Je doet er 6 jaar, net zoals op studie geneeskunde. en je hebt er geen biologie of wat voor nodig. misschien is het wel handig als je dan biologie hebt, maar het is te doen!
Je komt dus toch nog een heel eind zo.
En ik denk toch echt dat ik t niet ga redden qua scheikunde natuurkunde enzo in de bovenbouw. ben nu al niet zo 'n wonder in die beta vakken.
dankjulliewel voor t invullen iig!

Huh bij ons op school mag dat wel? Tenminste bij Havo.

haha, nou ik ben vorig jaar geslaagd met e&m en alleen met wiskunde a

geen ideee, is dat zo’n probleem dan?
maar wiskunde b komt toch ook beter overeen met natuurkunde of zit ik nu helemaal fout?
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor?
nee dus, ik deed alleen wiskunde a
e&m, was mn enige keus; ik ben absoluut niet creatief wat tekenen betreft en dat hele wiskunde/economie/natuurkunde gedoe kan ik al helemaal niet
ik vond economie en wiskunde t ergste
hmm, economie&geschiedenis?
pff ik had economie METEEN laten vallen
Eigenlijk vind ik het niet veel toegevoegde waarde hebben, omdat ze nauwelijks meer kijken naar welk profiel je op de middelbare school hebt gehad. Wanneer dit wel het geval is, is het natuurlijk wel handig dat sommige vakken alvast bij elkaar staan zodat je een goed idee krijgt van wat bij elkaar past.

oke whatever XD

1 wat denken ze bij jou op school over wiskunde A MET natuurkunde? Hebben we wel.
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor? Ja, mijn vriendin, ze staat allemaal 7ens & 8en
3 welk profiel doe je en hoe bevalt je dit profiel? C&M, goed
4 wat vind jij het lastigste vak in je profiel? geschiedenis en biologie
5 welk vak is het meeste leren? geschiedenis
6 welk vak zou jij meteen laten vallen als je de kans had? geschiedenis
7 hoe denk jij over het algemeen over het systeem van de profielkeuzes? goed, alleen beetje jammer dat je GS of SK per se moet hebben.

Trouwens, bij ons mag dat op VWO, dat doe ik namelijk

Ik heb C&M maar heb geen tekenen/muziek of whatever :’)

Het mag wel
Ik ken geen leerlingen die dat doen
E&M, wel oke. Had toch niks anders gekozen als ik opnieuw mocht kiezen.
Alles is tegenwoordig even moeilijk, behalve de talen… (6VWO)
Economie en M&O en Wiskunde
LATIJN!
Ik vind dat je die keuze te vroeg moet maken.

Ik ben te moe om alles te beantwoorden (examens), maar bij ons mag Wiskunde A met Natuurkunde gewoon hoor. Bij ons is het zelfs dat je automatisch Wiskunde A hebt bij N&G, en als je Wiskunde echt zo leuk vindt mag je ook de moeilijkere wiskunde B.
Dus…
verander van school :stuck_out_tongue: Haha nee, maar ik vind het wel heel raar dat jij de moeilijkste wiskunde moet doen als je Natuurkunde wilt, dat lijkt me zeer oneerlijk? Mijn vriendin heeft als profiel N&G met daarbij de vakken Biologie, Scheikunde, Natuurkunde, NLT, Wiskunde A, Latijn, Engels, Nederlands. Zou jij toch ook moeten mogen dan?

het mág bij ons wel, het wordt wel ten strengste afgeraden,
nee, ik heb toch gekozen voor wiskunde b, omdat ik een 7,6 sta en ik wil ook de medische kant op, en wiskunde b en natuurkunde werkt denk ik nou eenmaal lekkerder.
ik ga n&g doen, ik doe nog niks omdat ik net zoals jij nog in de derde zit
wiskunde en natuurkunde, wie niet?
dat ligt bij iedereen anders, ik denk ook wiskunde en natuurkunde
levensbeschouwing, haha
ik denk dat ik het nog moet ontdekken:P!

en nog dit:
het is goed dat het bij jou niet mag, anders maak je echt de verkeerde keuze met natuurkunde en wiskunde a. het ligt er ook aan waar je goed in bent b of a? in algemeen ben ik bijvoorbeeld beter in b. kijk naar hoe gemotiveerd je bent, doe je echt hard je best of rommel je maar wat aan? allemaal punten waarnaar je moet kijken als je beslist.

succes!

je kan toch ook n&g met economie bijvoorbeeld doen! dat is perfect. Alle mogelijkheden en je doet dan iets in de medische richting ook.

Ikzelf doe E&M met frans bevalt me primaa!

1 wat denken ze bij jou op school over wiskunde A MET natuurkunde? Het mag/kan wel gewoon, al wordt er wel gezegd dat natuurkunde dan moeilijker is.
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor? Nee, ben ik niet en ik ken er ook niet echt veel.Ik heb wel gehoord dat het moeilijk is om natuurkunde bij te benen als je wiskunde A hebt.
3 welk profiel doe je en hoe bevalt je dit profiel? Ik ga C&M doen, volgens mij is het wel goed voor mij.
4 wat vind jij het lastigste vak in je profiel? Eigenlijk latijn maar dat zit niet echt in mijn profiel, dat is verplicht (of grieks dan). Dan geschiedenis denk ik
5 welk vak is het meeste leren? Latijn
6 welk vak zou jij meteen laten vallen als je de kans had? Latijn denk ik, maar helaas xD
7 hoe denk jij over het algemeen over het systeem van de profielkeuzes? Ik vind het wel goed.

is normaal. heeeeel veel mensen hebben dat
ja ik ben zo’n leerling, sta een 7,3 voor wis en 7,4 voor natk
Natuur en gezondheid
natuurkunde
biologie
uuuhm. natuurkunde, maar dat is wel heeeeel dom als je dat doet.
is wel goed geregeld op mijn school

Ik zit nu in VWO 5 met profiel N&G, met duits, economie, wiskunde A en natuurkunde, dus ik kan deze vragen heeeel goed beantwoorden!!!

1 wat denken ze bij jou op school over wiskunde A MET natuurkunde? Ze bevelen het niet aan, omdat wiskunde B beter past bij naturkunde, maar je kan wel wiskunde A & natuurkunde nemen… maar je kan ook wiskunde A & aardrijkskunde kiezen, dus je hoeft niet per se natuurkunde te hebben…
2 ken je leerlingen of ben je zelf een leerling die dat doet, en hoe sta je ervoor? Ja, ik doe wiskunde A en natuurkunde tegelijk en ik sta voor allebei een dikke voldoende! Ik sta voor wiskunde nu een 8,2 (het is supermakkelijk!) en voor natuurkunde sta ik een 7,0. Er zijn meer mensen bij ons die dit hebben, en die staan bij allebei ook voldoende. Je hebt vaak wiskunde B niet echt nodig, want bij natuurkunde wordt het nog wel uitgelegd zeg maar.
3 welk profiel doe je en hoe bevalt je dit profiel? Ik doe N&G, en ja, het bevalt! Alleen vind ik scheikunde niet zo leuk en moeilijk, en daar sta ik ook niet zo goed voor, maar dit was verplicht bij N&G. Verder heb ik geen spijt.
4 wat vind jij het lastigste vak in je profiel? Scheikunde! En de toetsen bij Biologie zijn altijd best lastig bij ons, maar dat verschilt natuurlijk per school.
5 welk vak is het meeste leren? Economie en biologie. Maar dit verschilt ook per school en welke methode je gebruikt natuurlijk
6 welk vak zou jij meteen laten vallen als je de kans had? Scheikunde! Maar dat kan niet…
7 hoe denk jij over het algemeen over het systeem van de profielkeuzes? Ja goed, we kregen goede voorlichting en testjes enzo! Alleen vind ik het wel een beetje vroeg dat je al zo’n belangrijke keuze moet maken rond je 14e!!

Hopelijk heb je hier wat aan :wink:
Het kan dus wel degelijk! Misschien moet je wat meer doen voor natuurkunde, maar als je veel vraagt wat je niet snapt, en je hebt een goede leraar, dan valt het echt wel mee hoor!! (want ik zag er in het begin ook wel tegenop!) Maar achteraf is alles meegevallen wat natuurkunde betreft!
Ik zie alleen dat het bij jou niet gaat om natuurkunde maar om natuurleventechniek, en dat is denk ik wel heeeel wat anders! Dat hebben we bij ons niet, en ik ken het eerlijk gezegd ook niet, dus hier kan ik helaas niet op antwoorden! Dit zal misschien wat lastiger/minder leuk zijn… (iig aan de naam te horen…)
Suc6 ermee!! (als je nog vragen hebt hoor ik het wel he?!)
En o ja, voor de medische kant is het wel heel handig als je natuurkunde hebt!! (het is bijvoorbeeld wel verplicht bij geneeskunde, terwijl je daar wel genoeg hebt aan wiskunde A!!)

haha oke, ja het scheelt dat ik me er nooit echt in heb verdiept?
Ik weet in ieder geval dat ik met het profiel wat ik nu had geen frans hoefde, geen vage natuurkunde shit èn geen tekenen enzo x’D

mag niet, je kunt alleen wiskunde D of B kiezen dan.
Ik zit zelf in vwo 4 en heb het profiel E&M gekozen met wiskunde B, de leraren vertelden mij dat je meer aan wiskunde B hebt voor economie dan wiskunde A. Nou ben ik zelf ook nooit echt goed geweest in wiskunde, alleen de laatste 2 jaar ben ik vooruit gegaan en haalde ik goede punten voor wiskunde B(opdrachten).
E&M, zeker.
Uhm ik denk m&o (management en organisatie)
m&o
anw(algemene natuurwetenschappen) helaas is dit bij ons verplicht of gym :open_mouth:
Ik vind het wel goed geregeld alleen zou ckv geschrapt moeten worden en literatuur een keuzevak.

bij mij op school mag het gewoon, een vriendin heeft wisA en natuurkunde. en dan hoef je niet perse NLT te nemen. trouwens, ik heb nlt gehad en het was bij mij best wel medisch, over dna en medische beeldkunde e.d. misschien zou je aan een leraar kunnen vragen om een medische module te kiezen. maar ik vond het niet echt een supervak ofzo.

daar heb ik dus geen problemen mee

NG met natuurkunde, wisB, en NLT. moeilijk en zwaar profiel, maar het enige profiel dat voor mij geschikt was :slightly_smiling_face:
wiskunde B, zeker weten!
biologie, wij hebben een online boek en dat is ongelofelijk veel werk!

NLT, maar gelukkig heb ik dat al afgesloten + ik zit in mijn eindexamens :slightly_smiling_face:

het kiezen is slecht, want er zijn vooral in mijn tijd, geen goede boekjes daarvoor, maar over de profielen zelf, ja, t moet he van de overheid:)

Een paar vraagjes voor de mensen die ze willen en kunnen beantwoorden, want ik zou heel graag wat persoonlijk informatie willen over profielkeuzes van jullie :

hmm, bij ons mag het. Bij de meeste kinderen wordt het juist aangeraden…
ben zo’n leerling, sta een 7,6 gemiddeld
n&g gekozennnnn.(zit ook in 3vwo)
natuurkunde
biologie
uuuuuh, ik weet niet…
bij ons goed uitgelegd, en ze staan achter je keuze

Bij ons kan je ook ak doen ipv van natuurkunde/NLT, en je mag dan wel wisA hebben

Op HAVO mag het wel, op VWO weet ik niet.
Een vriend van me staat er niet zo goed voor maar niet alleen voor die vakken.
C&M, bevalt super.
Wiskunde A.
Frans en Maatschappijwetenschappen.
Wiskunde A.
Ik vind het nogal irritant. Je kunt niet alles combineren en ik ken veel leerlingen die niks kunnen vinden wat écht bij ze past…

Volgens mij mag dat gewoon wel! ik heb geen natuurkunde maar wel wiskunde A, maar volgens mij zijn er ook mensen die wiskunde A MET natuurkunde hebben!
Nee, ken niet echt iemand goed die dat doet.
E&M, bevalt wel goed opzich (behalve m&o)
M&O!
Frans, maar dat heb ik zelf erbij gekozen en Geschiedenis is ook best veel dit jaar.
M&O!! sowiesooo
hmm, heb er niet echt een mening over, we hebben wel genoeg uitleg gekregen vorig jaar erover. Maar ik vind nog steeds dat we echt gewoon bijna geen uitleg hebben gekregen over m&o, dus ik dacht dat het leuk was. MAAR HET IS KUT! (ja ik ben een m&o-hater, dat is duidelijk)