Wintersport, mijn grootste nachtmerrie.

Proloog
Het leek wel alsof het elke minuut kouder werd. Ik merkte dat we langzamer liepen. Voorzichtig draaide ik me om. Cathy liep 50 meter achter ons. Bij elke pas die ze zette zakte ze een beetje meer door haar rug.
‘Lau-h-h-hau-ra’schreeuwde ik, maar het kwam als een gefluisterend woord naar buiten. Gelukkig hoorde ze het en keek ze op. ‘Cat-t-t-ty moe-hoet even oo-hoo-ndersteund woo-hoorden.’ Ik keek opzij naar Jasper die mijn hand vasthield en probeerde te stoppen met klappertanden. Ik leunde naar hem toe en drukte mijn lippen op de zijne. Ze waren koud, kouder dan de mijne, maar door de aanraking werden we beide een beetje warmer. ‘Jas, het ko-ho-mt wel goehoed.’fluisterde ik. Ik keek achterom en zag dat Cathy zwaar op Laura steunde. Ik liet Jaspers hand los en liep zo snel als ik kon naar ze toe. Voorzichtig pakte ik Cathy’s andere arm en legde die over mijn schouder. ‘Ko-hom C-c-cat-thy. We gaahaan hu-het redd-uhun.’ zei tegen haar en ik gaf een voorzichtige knipoog. ‘Zolang ik ze maar blijf pushen, ook al weet ik dat we dood zullen vriezen.’ dacht ik opnieuw, en opnieuw, en opnieuw…

Hoofdstuk 1 Gewonnen!
‘Jas!!’ gilde ik door de telefoon. ‘Ik heb gewonnen! Gewonnen gewonnen gewonnen! Wat zei ik je!’ ‘Nee, Liz! De ski trip!’ vroeg Jasper vol verbazing. Een nog grotere grijns verscheen op mijn gezicht. ‘Ja, het is echt waar! Voor 4 personen, en jij mag mee!’ riep ik, met nog meer enthousiasme door de telefoon. Ik zag het al helemaal voor me. Samen met Jasper, Laura en Cathy in een blokhuisje met 2 slaapkamers. Dat werden dus Lau en Cathy op een kamer en Jas en ik… ‘Ja! Het blokhuisje is super ruim, en er zit een openhaard in, en… Nou ja, dat weet je natuurlijk al. Maar ik heb gewonnen!!!’ gilde ik nog een keer. ‘Moet je Lau en Cat niet bellen?’ vroeg Jasper met een achteloos toontje. ‘Jaaaaa!!!’ juichde ik. Maar toen bedacht ik me. ‘Neeeee!!! Ik kom je halen en we gaan het ze samen vertellen!’ legde ik mijn plan uit. Snel hing ik op, deed ik de mobiel in mijn broekzak en rende ik naar beneden. ‘Mam, ik ga naar Jas! We gaan Lau en Cathy vertellen dat ik gewonnen heb!’ legde ik snel uit. Ik gaf haar een zoen en glimlachend keek ze hoe ik mijn jas van de kapstok rukte, de deur opentrok en de tuin door vluchtte.

verder!

er moet alleen wel wat heeel vervelends gebeuren om wintersport tot nachtmerrie te maken xD

Dat is waar :slightly_smiling_face:

verder :wink:

je gebruikt mn naam (Cathy) :stuck_out_tongue: suprleuk hahahha XP

Ongeduldig drukte ik op de bel. ‘Rustig nou maar, ze komt er zo aan.’ grapte Jasper en hij drukte een kus in mijn nek. De deur werd open gedaan en Laura stond met een slaperig gezicht in haar teddyberen pyama bij de deur. 'Jezus, Lizzy, het is half 12 's ochtends. Kon je geen beter tijdstip bedenken?'geeuwde Laura. Ik giechelde. Ze moest eens weten.
‘Dat jij nou tot dit tijdstip slaapt.’ lachte Jasper. Ik hield het niet langer en gooide het eruit. ‘Ik heb gewonnen!!!’ gilde ik, voor de zoveelste keer. Ik zag dat Lizzy ongelovig met haar ogen knipperde. ‘Ik slaap zeker nog. Jasper, knijp eens in mijn arm.’ vroeg ze aan Jasper. Hij pakte haar arm en gaf er een kneep in. ‘Autsjj! Dat hoefde nou ook weer niet!’ En toen begon ze ook te stralen. 'Je hebt gewonnen! We gaan op wintersport! Gewonnen gewonnen gewonnen!'riep ze en ze trok me naar binnen.

‘Maaaaahaaaaaaaam!’ riep ze naar boven. ‘Ik ga op wintersport!!’ Ik hoorde iemand de trap af stommelen en daar stond Laura’s moeder, in haar roze badjas met tientallen krulspelden in haar haar. ‘Meisjes toch! Jasper! Geweldig!’ en ze knuffelde ons alle drie. ‘Dan kan ik nu éindelijk de meiden bellen om dat weekend heerlijk naar de sauna te gaan!’ voegde ze er met een knipoog aan toe. Schaapachtig stonden we daar te lachen, want met dit excuus kwam ze altijd aanzetten als haar dochter weg ging. Mevrouw Doorney kón niet zonder haar dochter en maakte altijd grote bezwaren als Laura weg wilde gaan. Maar ze had beloofd, dat áls we de wedstrijd zouden winnen, Laura mee mocht. ‘Maar… Ehm, Lau, we moeten het Cat nog vertellen. Ga je mee?’ vroeg ik. ‘Pffft, wat denk je? Ik kruip nog even mijn bed in om te dromen over onze vakantie! Echt súpergaaf dat je gewonnen hebt!’ giechelde ze en we knuffelden elkaar even. ‘Kom je vanmiddag dan even langs? Gaan we alvast alles regelen.’ legde ik uit. Ze knikte. Jas gaf haar moeder een hand en ik zei gedag.

Eenmaal buiten begon ik weer te springen. ‘Jas! Je moet eens weten hoe gelukkig ik ben.’ begon ik weer. Hij keek me gelukszalig aan en kuste me vol op mijn mond. Zijn warme tong voelde heerlijk aan en ik liet me even gaan. Toen hij me los liet liepen we zwijgend, hand in hand naar Cathy’s huis. Ik dacht aan wat ons over een paar weken te wachten zou staan. Zon, sneeuw en een heerlijk warm huisje. Zou het gaan gebeuren? Ik wilde al heel lang met Jasper naar bed, maar ik zou niet weten waar we het zouden moeten doen. En daar was de ideale plek. Cathy en Laura hadden me uren over hun eerste keer verteld, ze waren allebei een jaar ouder dan ik, met m’n 15 jaar. En hoewel mijn ouders vonden dat ik er te jong voor was, voelde ik dat ik er klaar voor zou zijn. Cathy’s huis kwam in zicht en Jasper gaf een kneepje in mijn hand. Ik was benieuwd hoe zij zou reageren. Ze hield niet van sneeuw en nattigheid, maar wilde me niet teleurstellen. Ach, we konden het voor haar ook gezellig maken.

Ik vind het heel erg leuk om te lezen, maar er zitten wel een klein foutje in:P:

Ik kruip nog even mijn bed in om te dromen over onze vakantie! Echt súpergaaf dat je gewonnen hebt!’ giechelde ze en we knuffelden elkaar even. 'Kom je vanmiddag dan even langs?

Ik ben heel erg benieuwd hoe het verdergaat!