Wie heeft hier nog meer last van? Ik heb het elk jaar weer en dit jaar nog erger dan normaal=( Ik slaap snachts zo’n 8-10 uur en overdag nog eens 2-3 uur. Ik ben doodmoe, de hele tijd. Verder heb ik nergens zin. Bleh.
Ik heb ooit eens lichttherapie gehad en dat werkte heel goed. Helaas word dat niet meer vergoed nu ik 19 ben.
Wat zijn jullie tips hiertegen? Wat is jullie truc om de winter door te komen en je wat beter te voelen?
Er is hier al een topic over, volgens mij zelfs meerdere.
Overigens heel veel mensen hebben er last van, onder wie ik. Gewoon veel slapen, je kan misschien zo’n lamp aanschaffen voor lichtterapie, die zijn niet allemaal duur. En verder voldoende en gezond eten en bewegen en veel naar buiten.
ik heb ook winterdip’s slaap elke keer wanneer ik thuis kom van school ik hoorde dat zonnebanken helpt maarja ik weeet niet:P
The same.
Voel mij ook echt heel rot & ben zooooo ongelooflijk moe, terwijl ik niks doe.
Zonnebanken helpt (als placebo) maar met je hersenen doet het niks zegmaar.
En die lampen zijn helaas wel duur. Een echte ‘lichttherapie’ lamp moet 10.000 lux hebben. Ze kosten vanaf de 150 euro.
Geen idee. Ik vind het altijd wel leuk met die kerstfilms en lichtjes overal :"D
Gewoon leuke dingen doen die je normaal ook in de zomer doet waarbij temperatuur niet uit maakt. Knusse dingetjes.
Hier nog 1, ben dus niet de enige.
Zie alles veel zwaarder in dan normaal.
Ja dat wil ik wel maar ik kan steeds maar niks bedenken! Ik werk 4 dagen in de week 12uur per dag, en als ik dan thuis kom kan ik echt NIKS meer. In het weekend, tja ik kan gewoon niks bedenken. Een filmpje kijken is leuk, maar niet de hele tijd. En dingen als uiteten, bios etc kan ik gewoon niet zomaar betalen. (woon uit huis). Dus kom maar op met tips, graag zelfs!
ik vind de sneeuw nu wel heel mooi enzo, en het is niet dat ik een hekel heb aan de winter maar ik moet in de winter ook echt 2 keer zoveel slapen als in de zomer voor mn gevoel, ik ben ook doodmoe de hele tijd… en daarbij komt het in het donker opstaan en in het donker thuiskomen.
ik heb het ook. ik zie alles somber in, en ben altijd moe. Ik HAAT winter. Heb in de winter ook veel minder zin in leuke dingen en wil het liefst alleen maar achter mijn laptop zitten. Je hebt je vriendinnen nodig maar bent zo chaggie dat je ze kwijtraakt. En eenmaal thuis zit ik dan alleen maar op hyves om contact te zoeken met anderen. 0__o
Het is niet dat ik meer slaap… Nu toevallig wel vanwege de vakantie maar anders red ik het ook prima met paar uurtjes slaap.
Verder herken ik me wel dat ik nergens zin in heb. Ik doe heel chagie en wil absoluut niet naar buiten. Dus ik heb er ook beetje last van U__U?
Is dit niet normaal in de winter :’)?
Ja het is wel normaal in de winter, maar 5% ondervind hier zo zwaar aan dat het dagelijks leven belemmert wordt. Dan kan je spreken van SAD. (seasonal affective disorder) oftwel winterdepressie. Bijna iedereen voelt zich wat minder goed, maar sommigen worden hier echt depressief van.
Pff ik slaap de hele dag door, lig de hele dag in bed achter mn laptop. Heb vandaag mijn kamer opgeruimt en dat deed me wel goed ghehe :p.
Ah bah, heb er ook heel erg last van. Heb de hele dag films gekeken x)
Maar ik moet vanmezelf een leuke vakantie hebben want ik keer er zo naar uit…
Dus ik moet mezelf fftjes opvrolijken en meer energie krijgen =)
volgens mij is het ook wel normaal, maar bij mij is het wel boven het ‘gemiddelde’ zeg maar…
Mijn idee van de eeuw, verzamel allemaal leuke herinneringen! (Bv. foto’s, beelden, cd’s én schrijfsels) Vervolgens schaar, lijm, fotoplakkers en gekleurt papier, frutseltjes en een A4/A5/A3 boek.
Ga alles inplakken! Soort van scrapboeken maar dan met al jou herinneringen dus eigenlijk allemaal leuke dingen! Wat bij mij zo ontspannen helpt en me echt weer gelukkig maak is in mijn enorm dikke fotoplakboek al mijn analoge foto’s inplakken (zijn er meer dan 1000)! Voor mij is het een hele goede therapie.
Wat ik ook fijn vind om te doen wanneer ik me onwijs down voel is cupcakes bakken. Super lekker, kost niet teveel tijd en het decoreren ervan is echt een opbloeier van je dag haha.
mmm… ik denk dat je het beste er van moet maken met een lading chocola, chocomelk en warme dekens. natuurlijk huur je ook een paar goede x-mas films!
Nou vandaag heb ik ieder geval een betere dag, heb mijn loon gehad en vriend en ik gaan ringen uitzoeken vanmiddag. We wonen 27 december een jaar samen woei! =)
gewoon lekker met vrienden/vriendinnen afspreken?
Lekker een avondje gaan stappen of een meidenavond met een heleboel chocola en een flesje wijn. Daar wordt je toch vrolijk van. Heb je iets om je op te verheugen, of werkt dat al niet meer als je eenmaal in die dip zit?