winterdepressie

Heee mensen, ik weet dat hier al een topic over is (maar die laatste reactie was in 2004 geplaatst) dus ik dacht dat deze wel even kon :slightly_smiling_face:

Maar ik ben telkens als de winter begint en zo rond de herfst moe. Ik ben al 2 jaar naar de huisarts geweest en heb bloed laten prikken en daar kwam dan niets uit. Ik denk dat het gewoon een tekort aan vitamine d is, zonlicht dus.

Heeft iemand hetzelfde probleem? oplossingen? of iets? laat maar weten!

Ik heb nog geen maand geleden hier een topic over geopend!

Me vader heeft het gehad maar dat is uitgegroeid naar een hele depressie. Je kan zo lamp kopen die soort zonlicht geeft. Me vader had die lamp ook maar omdat zijn depressie sterker is geworden lukte dat niet meer maar hij moest een halfuur of een uurtje in een kamer zitten met dat licht aan. Met de Psychiater praten helpt ook natuurlijk, me vader heeft ook pillen gehad ook voor zijn toen nog winterdepressie.

pff misschien heb ik dat ook wel. maar dan zou je hier in nederland in de zomer ook wel een depressie kunnen krijgen van zonlicht tekort :’)

Geen idee of ik echt een ‘depressie’ heb of meer een dipje, maar ik ben de laatste tijd ook wat meer down terwijl het in de zomer vet goed ging (met vermoeidheid enzo)

Wat bij mij heeft geholpen in zo’n philips wake up light en wanneer het echt erg begint te worden ga ik een week lang iedere ochtend even een kwartiertje onder de zonnebank.

Dan heb ik dr 1 á 2 maanden sowieso geen last meer van.

http://forum.girlscene.nl…ssie/list_messages/213155

Vervelend is dat! probeer (ook al ben je moe) lekker veel naar buiten te gaan en leuke dingen te doen met vriendinnen. Ik heb nog nooit een winterdepressie gehad, wel een gewone depressie maar die ging gelukkig wel over na 3/4 jaar ongeveer. Weet niet echt wat het verschil is om eerlijk te zijn.

Als je in de winter genoeg buiten komt, krijg je ook genoeg zonlicht, toch?

Ik heb er geen last van.
Alleen in tijden van tentamens.

@parsprototo okee sorry, thanks

ik slik vitamine D (vooral omdat dat helpt bij het afvallen) en dat helpt bij mij ook een beetje tegen een winterdipje. Verder kan je ook af en toe onder de zonnebank voor een boost, verder lekker sporten, veel vis eten en bij elke zonnestraal naar buiten! Lekker door het bos of park wandelen enzo…

Ja klopt, naar buiten gaan werkt wel het beste. ik ga nu eigenlijk het liefst in bed liggen met de dekens over mn hoofd maar ik heb nu 1,5 uur training (buiten, en dat kan ik niet afzeggen) dus misschien is het wel beter ja (:

ik heb exact hetzelfde, ik heb net (opnieuw) een bloedonderzoek laten doen.

Ik heb dat ook.Ik ben moe, suf en chagrijnig. Ik denk dat het inderdaad tekort aan vitamine D is.

ik heb het ook. Heb een pot vol vit D met calcium tabletten.
En daarnaast ook heel veel aan mn hoofd waar ik moe van wordt en dat het sneller donker is helpt ook niet mee…
Ik voel me dan heel vaak ongelukkig en heb nergens zin in. Echt klote is dat.

Jaa, heb ik ook wel beetje last van.
Als ik 's ochtends in het donker op de fiets zit naar school, buuhh dan wil ik echt omdraaien en me bedje inkruipen.
Maar ik luister nu de Sky Radio Christmas station, en nu heb ik zin in kerst & sneeuw & oud en nieuw!! <3 Denk daar maar aan!