Winterdepressie

Ik kon hier nog niks recents over vinden, maar zeg het maar als ik erover heen heb gelezen hoor.

Het is november en de wintertijd is alweer een tijdje bezig, veel mensen worden daar neerslachtig of soms zelf lichtelijk depressief van. Het kan ook zijn dat je een echte depressie ontwikkelt; de winterdepressie. Hier kun je (voor zover ik weet) lichttherapie voor krijgen of in de ergste gevallen anti depressiva.

Ik heb hier zelf geen last van (al word ik er ook wel een beetje somber van, ik heb zoveel liever de zomer en ben dan zoveel blijer) maar iemand die mij heel dierbaar is wel. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen, zo kan ik hem misschien ook een beetje beter begrijpen.

Brand los!

Not te be rude, maar je hebt toch ook al een topic onder liefde & boys voor tips om hem te begrijpen? Is dit eigenlijk hetzelfde aangezien je hetzelfde vraagt aan het einde of is dit gewoon een topic waar meiden met een winterdepressie terecht kunnen. Als het namelijk alleen is om tips aan jou te geven sluit ik deze en kunnen die tips in je andere topic

Ik heb geen last van een echte depressie maar word wel veel somerder als het herfst/winter wordt. Ik heb wel eens gehoord dat vitamine D kan helpen. Ik slik dit zelf omdat ik er een tekort aan heb/had, wat ook vermoeidheid en somberheid kan veroorzaken. Heb tot nu toe nog niet duidelijk of het een verschil maakt: ik ben net zo somber als elk jaar maar er is nu wel meer stress, waardoor het kan zijn dat ik zonder vit D nog somberder zou zijn.

Ik heb ook last van winterdepressie, al gaat het dit jaar tot nu toe wel goed. Wij hebben ook zo’n lamp met speciaal licht en ik slik vitamine D, misschien dat het ook daardoor komt dat het dit jaar beter gaat.

Oh nee ik hoef geen tips, daar is dat andere topic voor. Ik ben er gewoon benieuwd naar en wil er meer over weten dus kunnen andere meiden hier hun shit kwijt. Niet alleen voor mij haha.