Winkels die je niet moet missen in A'dam, Londen en Parijs?

Hee, hoi, hai,
Dit jaar ga ik sowieso Amsterdam, Londen en Parijs bezoeken. Ik ben de laatste tijd meer van kleding die niet iedereen heeft, bij mij op school lopen alle meisjes met Zara, Vero Moda, Only, H&M enzovoort. Nu ga ik dus naar drie grote steden, en ik vroeg me af of meisjes die ook in die steden zijn geweest echte aanraders hebben, gewoon kleine winkeltjes, winkelketens die niet bekend zijn in Nederland en zulk soort dingen. Ik ben niet op zoek naar van die mega luxe dingen, want zo rijk ben ik nou ook weer niet haha. Ik hoop dat jullie een paar leuke winkeltjes weten.

Liefs, mij.

De Jutka zit in Amsterdam (daar hebben ze heel leuke (soms vintage) kleding met superaccessoires), achter het paleis op de dam is zo’n nieuw winkelcentrumgebouw en daar zit de Jutka in, op de begane grond. In dat gebouw zitten nog veel meer leuke winkels die een beetje apart zijn (en sommige fakking duur.)

In Amsterdam heb je een Winkeltje genaamt Jutta en Riska, daar hebben ze bijna altijd wel leuke dingen. Verder moet je gewoon maar een beetje rondlopen en kijken of je leuke winkeltjes ziet denk ik, doe ik ook altijd als ik in A’dam ben. :slightly_smiling_face:

Als je in Londen ben raad ik je aan om naar Pull&Bear en Topshop te gaan (wel allebei redelijk bekend, maar meestal ook wel de moeite waard).
Verder heb ik gehoord dat je in Londen heel goed kan vintage shoppen, maar dat heb ik helaas niet zelf meegemaakt.

Voor Parijs heb ik niet echt tips; ik ben er dit jaar wel geweest, maar ik ben vooral de wat bekendere ketens ingeweest. :stuck_out_tongue:

ik ben begin dit jaar in Londen geweest, en als je de tijd er voor neemt kun je er echt goed shoppen! Het is er wel altijd suuuuperdruk. Helaas heb ik er zelf niks gekocht, omdat andere mensen niet zo lang wilden shoppen. maargoed, je moet zeker naar oxfordstreet, daar zitten ketens zoals Topshop, River Island, New Look, Primark etc. Ook was er een winkel genaamd BHS, waar ze hele leuke blousejes en jurkjes hadden.
In de buurt van metrostation Camden Town zijn heel veel leuke en alternatieve winkels. Daar is het ook neit zo druk. Als je door de gothic spullen en andere shockerende outfits kan kijken, vind je er vast wel iets leuks. Ook is daar in de buurt een soort overdekt en openlucht winkelgebeuren, waar je allerlei sjaals, sieraden en kleding kan kopen. de spullen daar hebben allemaal een buitenlands tintje. maar ik weet niet of dat het hele jaar door is. Het lijkt een beetje op een markt alleen dan ook binnen.
ik hoop dat je er wat aan hebt en als ik dit teruglees heb ik echt spijt dat ik niks heb gekocht! maarja, das dan weer een reden om terug te gaan:)
veel plezier!

Amsterdam, moet je naar de 9straatjes gaan, daar vindt je sws lle leuke boetiekjes etc

parijs, abercrombie(hahah) de champ-elysees lekker rondstruinen, en om te kopen een beetje meer zijstraatjes pakken

london, zelfde als parijs…

Heel erg bedankt voor al jullie reacties, heb al wat winkeltjes op mn lijstje gezet, hopelijk zijn er nog meer enthousiasten :slightly_smiling_face:!

Londen en Parijs: Abercrombie!

up

Sowieso camden market in Londen blijkt heel leuk te zijn en eigenlijk de winkels die hier al zijn opgenoemd (:

In Amsterdam moet je sowieso naar Monki gaan, maar je hebt ook meerdere onbekende kleine winkeltjes, zonder echt een naam, die vaak leuke dingen hebben!

In Parijs heb je Les Halles, is een winkelcentrum, waar wel leuke winkeltjes zitten maar daar omheen heb je ook heel veel kleine winkels die heeel leuk zijn! (:

In londen heb je ook Forever 21, vond ik echt een leuke winkel! :grinning:

In Parijs vond in Tati leuk. Het is een grote winkel, het lijkt als allemaal kleine winkeltjes maar binnenin loopt 't gewoon door. Ze hebben vanalles, van bestek tot ondergoed! Wel bij Montmartre gaan, dat is de grootste.
www.tati.fr

En Londen vind ik Camden Town leuk, en de markt daar.

London: Gewoon heeeeel Oxford Street af gaan! Topshop, Primark, Forever21 en genoeg andere leuke winkels. Het. Is. Heaven.

Up! Ik ga in de herfstvakantie naar Londen dus lees mee :slightly_smiling_face:

Upje!

Hoe lang ben je van plan om naar Parijs te gaan? Want dat kan veel beïnvloeden. Ik ben zelf 5 dagen geweest en dan heb je ook gewoon tijd om lekker in een parkje te gaan zitten en das echt heerlijk want ze hebben daar hele mooie!

Ik ga 4 dagen en 3 nachten, zijn de winkels daar eigenlijk ook open op zondag?