Winkelklant uitvragen?

Hi,

Ik werk in een bakkerij en sta daar achter de toonbank.
Bijna elke week komt er een hele leuke jongen (van ik schat mijn leeftijd) brood kopen. Wij hebben nooit echt een gesprekje gehad, behalve de gewone dingen die je tegen iedereen zegt en soms als hij in voetbalkleding is hebben we het daar heel kort over. Hij is er namelijk altijd op momenten dat de hele winkel vol staat met klanten en ik geen kans heb voor meer gesprek dan dat.

Ongeveer twee maanden geleden kwam hij weer wat kopen en toen keken we elkaar aan en kregen enorm de slappe lach (de hele winkel echt van wtf gebeurt er/ haha). Sindsdien kijk ik elke week héél erg uit naar het moment dat hij komt (en als ie niet komt : ( snif … )

Ik zou hem best graag uitvragen, maar ik zou niet weten hoe (aangezien de winkel altijd vol staat en ik niet weet hoe hij heet, dus hm niet kan opzoeken op fb) en hij lijkt geen idee te hebben hoe oud ik ben, want hij zegt consequent ‘u’ tegen mij (en dan niet sarcastisch). Misschien is het ook veel te vreemd om dat zo te doen, we kennen elkaar nul…

Heeft iemand tips?

Mwha, misschien eerst proberen te praten op een rustig moment. Of als je vrij hebt dan naar je werk “Brood kopen” en dan een eerst een gesprekje beginnen?

Ik zou gewoon een keer zijn naam vragen, kan je hem opzoeken op insta

Schrijf je nummer op de broodzak, met bijv. de tekst eronder, samen een keer een broodje eten?

Die is echt leuk! Supergaaf als je dat zou durven haha

Als ik moed vind… Dan ga ik dit doen! :slightly_smiling_face:)

Of op het bonnetje schrijven inderdaad. Heb je wel ballen als je dat durft, haha!

Haha dat is wel echt tof! Misschien voor het leeftijdsprobleem eerst een keer als hij je weer aanspreekt met u zeggen dat hij gewoon “jij” mag zeggen aangezien je pas *leeftijd* bent?

Dit idee is echt gaaf, ik zou deze gaan doen. Kan hij vast wel waarderen!

Goed een update… :bored: :bored: :bored:

Hij was vandaag weer in de winkel, maar hij werd geholpen door mijn baas.
Mijn baas begroette hem door te zeggen : ‘ah daar is weer een van de gebroeders! Altijd een verrassing wie van jullie komt.’

ZE ZIJN DUS MET MEER EN DAT HEB IK NIET DOORGEHAD!
ik voel me zo dom hahah jeetje…

Dat hoef je ook niet door te hebben toch?
Misschien lijken zijn broers wel helemaal niet op hem en herken je ze niet als zijn broers

^^Of heb jij nooit een broer aan de toonbank gehad? Of komen diw broers helemaal niet zo vaak in de winkel?

mmm… zou leuk zijn… maar ik ben bang dat ik twee jongens voor dezelfde heb aangezien * auwtsh *

Hoeft niet perse een tweeling te zijn inderdaad. Nu heb je wel een uitdaging erbij, erachter komen wie wie is :wink:

Ja en als het een tweeling is, uitzoeken welke de leukste is!
Of probeer een verschil te ontdekken (moedervlek, iets andere kledingstijl, het haar de andere kant op ofzo), dan kun je hem eventueel daarop aanspreken (“Hey, klopt het dat jij een tweelingbroer hebt? Ik dacht al, gister zat je haar nog anders!”)

Omg super leuk!
Zelf zou ik het wel apart vinden als een medewerker je ineens mee uit vraagt, maar als je denkt dat hij je wel aardig vindt kan je het natuurlijk gewoon proberen :slightly_smiling_face:

Wel laten weten als er iets gebeurd :stuck_out_tongue:

Is goed! Hier komt het;

tussen mijn instafeed zag ik opeens een foto staan EN DAT WAS HIJ! (ja of de ander :wink: ) De ene is idd even oud als ik en de ander is best wat jonger (oke dat had ik wel moeten door hebben…). Ik heb de oudste een berichtje gestuurd met iets als ‘hey, ben jij dit? was de appeltaart lekker’ er in

Woeh! ik heb ze gevonden. ben zo benieuwd wat nu.

Al kan ik nu helaas niet het geweldige idee van Always uitvoeren.
Als iemand van jullie dat wel kan en doet, tell me!

Wow super veel geluk dat je hem hebt gevonden!
Volgensmij ben je echt een leuke spontane meid dus de rest zal vast vanzelf komen :grinning:

Dit klinkt echt leuk, hou ons op de hoogte!