winkelen online of in de winkel ?

Hai meiden,

wij houden voor school ons profielwerkstuk over shoppen, maar niet gewoon shoppen, we gaan webshop en de gewone winkel vergelijken met elkaar, maar daarvoor willen wij weten ;
waar iedereen het liefste gaat shoppen, online of gewoon in de winkel?
En waar geef je het meeste geld in een keer uit ?
En wat vind je de voordelen van shoppen in de winkel en wat van online ?

Kus Margo & Wendy.

Een profielwerkstuk over shoppen? Bij welk vak hoort dat nou weer haha :’)
Ik winkel het liefst gewoon nog in de winkel, eigenlijk koop ik bijna nooit online.

Ik het liefst in de winkel, omdat je daar meteen ziet wat de kwaliteit van de kleding is, of je het in real life ook wel echt leuk vind en of het je staat enzo. + ik vind het veeel gezelliger dan thuis achter mn laptopje shoppen

In de winkel.
Ik heb nog geen 1 x gehad dat iets goed was wanneer ik het bestelde…

Ik het liefst in de winkel, maar tegenwoordig shop ik voornamelijk online omdat ik vrijwel nooit tijd heb om de stad in te gaan…

Ik kijk eerst altijd online wat er is en dan ga ik het kopen in de winkel!

Je zou ook op CBS kunnen zoeken, daar kun je veel cijfers vinden die ook echt onderzocht zijn. Kun je cijfers vinden over online en offline winkelgedrag van de consument.

Het liefste shop ik in de stenen winkel, simpelweg omdat ik dan de kleding kan passen, ik heb voornamlijk maat xs en maar een kleine buste. Dus soms erg moeilijk om tops te vinden die goed passen. Heb al een paar keer topjes moeten terug sturen omdat het gewoon niet goed paste. Nu ben ik sinds een half jaar wel helemaal into de vintage-inspired kleding, en die koop ik toch online omdat in de winkels niet veel is te vinden.
[font=Helvetica Neue]En waar geef je het meeste geld in een keer uit ?
Ik denk toch aan de stenen winkel, alhoewel ik vaak veel kleding in één keer koop. Als ik bv voor 100 euro online heb geshopt, ga ik de eerste maand niet de stad in om te winkelen :p. [/i][/color]

Voordeel van stenen winkel is toch puur het passen, soms een beetje genieten van de aandacht/het verwen aspect, en het kunnen voelen van de kleding. Online is gewoon gemakkelijk omdat het mij toch een rit van een half uur tot 2 uur scheelt naar de dichtstbijzijnde stad om te shoppen. En je dingen gewoon echt niet in de stad kan vinden die je wel online kunt kopen.[/color]

Liefst in de winkel. Je ziet hoe het kledingstuk in het echt uit ziet. En niets is zo leuk om naderhand met een tasje de winkel uit te lopen. Haha

Hmm ik shop het liefst online. Ik vind de drukte in sommige winkels vreselijk.

Dit. Hoewel ik het wel fijn vind dat je sommige ketens die niet in de buurt zitten online kan bestellen, dat je die mogelijkheid toch hebt zonder lang te hoeven reizen.

Het liefst in de winkel omdat ik het dan ook kan passen. Maar ik ben vaak zo kieskeurig dat ik wel online moet kijken omdat ik dan echt iets nodig heb.

Ik vind het in de winkel fijn omdat ik dan gelijk kan passen en weten hoe het me staat, maar online vind ik misschien nog wel fijner omdat ik dan uitgebreider kan kijken zeg maar.

In de winkel, dan zie je ook hoe een kledingstuk eruit ziet en kun je de stof voelen. Ook weet je dan gelijk of jiets groot of klein valt, bij bestellen is dat altijd maar afwachten. Daarnaast heb je geen last van verzendkosten. De enige reden waarom ik online winkel is omdat ik geen tijd heb om naar de stad te gaan, maar ik vind het zeker niet handiger!

Het liefst online.

En waar geef je het meeste geld in een keer uit ?
Ook online. Als ik online bestel, bestel ik meestal meer dingen van 1 webshop. Maar ik koop niet vaak meerdere dingen uit 1 winkel.

Online: bespaart tijd, veeeeel relaxter, veel meer keus. Ook overzichtelijker.
Offline: je weet wat je koopt, je weet zeker dat het niet gaat tegenvallen en je kunt het passen. Winkelen is gezelliger (doe je meestal niet in je eentje).

Economie? Misschien in combinatie met Maatschappijleer?

Ik koop bijna alles online. Veel meer keus en grotere kans dat niet iedereen ermee rondloopt.

Beetje van beide als ik in de stad ben zeker gewoon maar als ik thuis zit vind ik het ook fijn om kleding online te bestellen.

Lastige keuze! Via internet vind ik namelijk veel leukere dingen over het algemeen en kan je gebruik maken van kortingscodes en/of gratis verzenden, maar in de winkel weet je zeker dat wat je koopt goed is (niet alleen qua maat, maar ook of het wel mooi valt/staat bijvoorbeeld) en hoef je niet meer te wachten tot het wordt bezorgd.

Máár: het ligt ook wel een beetje aan de winkel/het merk. Van H&M en American Apparel durf ik vrijwel blind online te bestellen omdat ik bij die winkels bijna altijd alles in dezelfde maat heb (en anders kan ik de maat gokken wat 9 van de 10 keer goed gelukt is).

Edit: ik kan trouwens meer genieten van het krijgen en openmaken van een pakketje (het verrassingselement) dan als ik met een tasje de winkel uitloop. Dat ligt denk ik vooral aan, zoals ik al zei, de verrassing. Is het net zo mooi als verwacht, zit het goed? Dat kan ook heel goed een nadeel zijn (is het niet goed, moet je het terugsturen/ruilen en bij lang niet alle webshops is ook retourneren gratis), maar ikzelf vind het stiekem wel een heel leuk aspect van online shoppen :grinning_face_with_smiling_eyes: