Winkelen in nieuwe steden

Het is “bijna” zomervakantie en dan ben ik van plan wat stadjes in de buurt te bezoeken om te winkelen waar ik nog nooit geweest ben. Mijn vraag was dan ook of jullie evt de stad waar jullie meestal winkelen/al vaak geweest zijn te vermelden met goede winkels daar, of speciale dingen (hoeft eigelijk niet per se kleding te zijn, iets uniek bv.). Ook leuk voor gewoon iedereen die eens naar een andere stad wil gaan en niet goed weet waar te beginnen of wat er te zien is:).
Dus… laat jullie gaan. (Maar aub zo objectief mogelijk antwoorden, het is niet echt de bedoeling dat iedereen zijn stad hier komt promoten)

Ik zal even beginnen.
Antwerpen:
Episode(secondhand), Jutka & Riska(secondhand), Mango(gekend?), T2 (secondhand), Urban outfitters, Ringz & Thingz(prulletjes), Fish & Chips(Alternatief), …
Slechts enkele voorbeeldjes:)

Breda,
Vindingrijk ( 2de handswinkeltje) en voorderest nog wel leuke winkeltjes waar ik de naam zo even niet van weet.

Antwerpen : Bershka, Pull and Bear, Mango, Pimkie, Zara, NewYorker, H&M, Claudia Sträter(voor je moeder xd)

Bergen op Zoom; Things 2 Wear, Return, Hotlegs, Sacha, America today, Village, New Style, New Style in het Vierkantje, O’moda, Plaza, Crusio (icecream hihi), Bijou Briggite, P.P.Design, Manfield