Windsurf/strandvakantie met lenzen?

Heey iedereen :slightly_smiling_face:
ik heb deze zomer met een paar vriendinnen een strandvakantie met windsurflessen en snorkelen enzo in spanje geboekt,
maar ik heb lenzen en ik zou wel willen weten of dat wel gaat,
met al dat zand en water… ik kan ze ook niet gewoon uit laten, want ik heb -7 aan beide ogen :frowning_face:
[ik wil liever niet mijn bril opzetten, dan voel ik me nogal onzeker]
misschien mensen met ervaringen hiermee?
ohja, we slapen in tenten, iemand een idee hoe ik die lenzen daar (hygienisch) aan- en uit zou moeten doen?
xxx

Neem nachtlenzen!
dat was voor mij echt dé oplossing
ik had superveel last overdag van m’n lenzen.
nu doe ik ze in voordat ik ga slapen en 's ochtends weer uit en je ziet de hele dag goed =)

ja, dat is misschien wel een goed idee, maar zou dat ook gaan bij zulke sterktes als ik (-7 dus …)?

moet je even opzoeken op i-net
ik denk het wel

andere ideeen misschien, want het blijkt alleen maar te werken voor mensen tot -4 ?

Mijn broer zwemt ook altijd met lenzen…
3x per week :stuck_out_tongue:

Je kunt best zwemmen met lenzen, dat doe ik zelf elke vakantie ook! Wel oppassen dat je niet je ogen opendoet onder water natuurlijk! En zijn er geen wastafels waar je je lenzen in en uit kan doen?

maar heb je op het strand dan ook niet erg veel last van al dat zand?

up :slightly_smiling_face:

tenzij je zandgevechten ed doet.
Waarom zou je er last van hebben als je op het strand bent?
ik heb er nooit last van hoor,
en ik zou gewoon gaan doen wat je wilt doen
Volgens mij valt het hartistikke mee :grinning:

En -7 vind ik helemaal niet zoveel? ik heb -6.25, m’n moeder -13 en m’n vader is gelaserd.
Maarja succes ermee :tipping_hand_man:

Je hebt geen last van het zand hoor, met lenzen. Ik heb zelf ook lenzen, vooral nice met een zonnebril op het strand maar bedenkt dit, zonder lenzen heb je toch ook geen last van zand in je oog? Ja, tenzij het er inwaait ofzo, maar verder niet hoor!

veel plezier alvast! (:

Ligt eraan of je harde of zachte lenzen hebt. Met harde zou ik het niet doen, want ik heb er dan altijd vreselijk veel last van. Maar mijn ogen zijn ook nogal gevoelig, dus ik weet niet hoe het bij jou zit. En met dat in en uit doen, er is daar toch wel ergens een wastafel om je handen te wassen?

Zwemmen met lenzen gaat prima, ik ben er zelf altijd nogal onzeker mee dus doe het liever niet maar ken wel mensen die het gewoon doen. Als ik het doe zet ik zo’n duikbrilletje op, dat ze er niet per ongeluk uit kunnen spoelen.

Op het strand zou ik het NIET DOEN.
Ik was rotsklimmen in de bossen van Frankrijk en daar is niet zóveel zand, maar ik zweer je, ieder zandkorreltje dat je tegenkomt? Gaat recht je ogen in.

Verder zou ik mijn lenzen gewoon in en uit doen in het wasgebouwtje, als ze dat hebben.

Ik heb ook lenzen en ik heb er echt nog nooit vn gehad, niet op’t strand maar ook niet onder water. Al moet je er natuurlijk opletten dat je je ogen toehoudt; en met dat zand, soms is er misschien een zandkorreltje die in je oog zit, maar dat is er snel genoeg uit hoor. Net zoals er af en toe een stofje in je oog zit! Ik zou me geen zorgen maken, bij mij ging het in elk geval probleemloos!

( en voor dat op de camping, proberen om altijd in en uit te doen aan een wastafel en genoeg spoelen denk’k?)

liefs.

met zwemmen weet ik niet.
Ik laat ze altijd uit maar snap wel dat dat moeilijker is als je -7 hebt.
Met dat hygienisch d’r uit halen: Je moet van die antibacteriele zeep kopen die je niet hoeft af te spoelen met water.
Denk dat het dn wel goed gaat.
Succes:D

Ik vind -7 eigelijk best wel veel.
Ik heb -1.75 en ik heb ook lenzen.
Maar volgens mij kun je je lenzen gewoon inhouden in water en bij zand!
Vooral harde lenzen dacht ik.

je kunt lenzen wel inhouden maar dat vind ik zelf altijd een drama.
ik ga altijd in mijn ogen wrijven en alles en dan verschuift mijn lens super vaak ^^
hoe zit dat dan eigenlijk met nachtlenzen?
zijn die duur? anders schaf ik ze ook aan voor de vakantie =]

nachtlenzen zijn best wel duur, maar de exacte prijs kan je wel vinden op internet (:

toch nog maar eens een upje? ;d

Ik heb er nooit zoveel last van, alleen als ik echt met mn ogen open ga zwemmen dan ;]
En voor dat uitdoen enzo, bij de kruidvat verkopen ze zeep waar je geen water voor nodig hebt voor 1-2 euro geloof ik…
xx