Windows downloaden

Ik weet niet of het hier hoort, maar ik zit dus met een probleem. Mijn laptop ging gisteren niet meer aan en er stond dat de installatie cd-rom moest worden geinstalleerd.
Die had ik dus niet meer dus ik heb een hele oude gedaan van Windows 98 of iets.

Maar nu krijg ik er geen Wifi op, omdat dat toen nog niet bestond of zo haha.
Mijn laptop is van zichzelf Windows Vista, dus ik zou graag die versie of een hogere zoals Windows 8 of zo terug willen.

Weet een van jullie waar je dat kan downloaden? (Geen proefversie)

Liefs

Heeft iemand van je vrienden of familie niet nog zo’n cd?
En anders misschien proberen te vinden dmv. torrents? Al kan dat laatste wel een risico zijn geloof ik ivm. virussen.

Verder heb ik echt geen idee, sorry.

Oh, dat is echt balen joh!

Op piratebay.org staan zat torrents voor Vista. Je moet wel even een proxy (bijvoorbeeld Tor) downloaden of de browser Opera (& de optie Opera Turbo inschakelen) om de website te kunnen benaderen.

Het lijkt mij echter beter als je een legaal besturingssysteem gebruikt. Windows legaal aanschaffen of een gratis Linux distributie downloaden dus.

Anders heb ik ook geen idee eigenlijk, succes iig! :slightly_smiling_face:

Ga gewoon langs je buren. Genoeg mensen die nog ergens een Windows cd hebben liggen.

Bedankt voor de reacties! Een torrent downloaden leek mij ook al vrij risicovol, dus ik ga maar even rondvragen. :slightly_smiling_face: