Winacties winnen

Mijn vriendin wint altijd alles. En nu wil ik proberen om ook een wat leuks te winnen. Wie doet er nog meer vaak (succesvol) mee aan winacties? En wat voor tips hebben jullie daarvoor? Bij welke sites/acties doen jullie mee? Hoe weet je waar acties zijn? Al dat soort vragen kunnen in dit topic behandelt worden.

Dit zijn de tips die ik van mijn vriendin heb gekregen:

• Ze hebben altijd een doel, dus hou dat in je achterhoofd
  • Schrijf je in bij minder populaire winacties, dan heb je een grotere kans om te winnen
  • Laat weten wat de prijs voor je betekent
  • Durf tegendraads te zijn (je wil het niet winnen omdat je ZO FAN bent, maar omdat je nieuwsgierig naar ze bent maar ze eigenlijk niet echt kent)
  • Noem hoe je jouw omgeving bij de prijs betrekt
  • Gebruik woorden die de aanbieder ook in zijn intro stukje noemt

Gewoon overal aan meedoen ook. Onder het mom van: je weet maar nooit. Ik heb een paar keer geluk gehad en dat is echt leuk. Maar ik heb uiteindelijk nooit de Postcodeloterij ermee gewonnen, dus ergens gaat het toch mis.

Dit doet me herinneren dat ik als kind een keer mijn lengte in pindakaaspotten heb gewonnen…
Maargoed, verder win ik ook nooit wat dus heb geen tips.

^HAHA… hoeveel potjes waren dat?

Ik weet het niet meer precies maar het waren er aardig wat :wink: Ik heb toen zelfs een pot aan mijn meester op school gegeven, haha!

^Hahaha, wel heerlijk! Lekker een voorraadje :slightly_smiling_face:

Haha ja we hebben er wel een tijdje mee gedaan :wink:

hahaha wauw geweldig die nutella poten haahh

Ik win vaak. Ik win vooral concert kaarten of platen.
Maar ik win vaker niet dan wel. Dat is het punt. Ik doe gewoon altijd mee met winacties die me leuk lijken. Ik ga alle muziek blogs af om te kijken of er iets staat. Ik volg bands op facebook, twitter, instagram, tumblr etc. Dus mijn tip is: ga het internet af naar winacties, doe overal aan mee (alleen als je het echt zou willen, doe niet mee aan iets waarvan je het eigenlijk niet hoeft, dat is oneerlijk voor de mensen die er wel blij mee zouden zijn).

Bij sommige dingen heb ik gewoon geluk gehad, bijvoorbeeld toen ik een Medicine vinyl van The 1975 won. Ik was eigenlijk al vergeten dat ik eraan mee deed haha. Bij die actie gaven ze aan 1000 random personen van de mailing lijst een single.

Bij andere dingen had ik er iets meer invloed op. Ik heb een keer een Pandora armband gewonnen op girlscene omdat mijn tweede naam Pandora is. Al is dat natuurlijk ook niet helemaal aan mezelf te danken.

Maar ik heb ook een gesigneerde plaat van Pauw gewonnen. Ze vroegen waarom je het zou willen winnen. Ik was gewoon eerlijk en ik vertelde dat ik ze in het voorprogramma van Temples had gezien en dat ik het heel leuk vond. Blijkbaar was dat genoeg. Probeer niet de medelijden kaart te spelen, vaak kan je beter gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het je leuk lijkt.

En tot slot heb ik een aantal keer kaartjes gewonnen voor concerten van redelijk onbekende bands. Winacties waar heel veel mensen aan meedoen win ik nooit, maar met dit soort dingen is je kans eigenlijk al heel groot.

Volgens mij komt dit redelijk overeen met wat je vriendin zei.

Enn ik heb net kaarten voor twee dagen london calling gewonnen. Nee, ik weet ook niet hoe het allemaal kan.