Win een jaar High School

Lieve allemaal,
vandaag is het artikel “win een jaar high school” online gekomen. Bekijk deze hier: http://www.girlscene.nl/pages.php?page=781907 … Vanaf vandaag is de nieuwe wedstrijd dus gestart. De wedstrijd die ik, Lotte Koreman, 2 jaar geleden won. Op dit forum kun je terecht met al je vragen, opmerkingen enz. en ik zal proberen hier zo snel en uitgebreid mogelijk op te reageren!
Succes allemaal, ga er voor!
Groetjes
Lotte

als je zoiets wint kun je er dan ook voor kiezen om een semester te doen ? $ niet dat ik het ga winnen , maar er stond dat je ook korting kon krijgen (: whoehie

marayahlove – de wedstrijd is bedoeld om een jaar weg te geven. maar een semester kun je wel doen ja! het scheelt alleen niet heel veel in prijs met een volledig jaar, en ik raad je dik aan wel een jaar te gaan. na 4 maanden wordt het namelijk je echte “thuis” en dan moet je bij een semester alweer bijna weg! mocht je om een andere reden dan “het is zo lang” geen jaar willen, dan kan het inderdaad wel gewoon!

Hmja , alleen dan moet ik blijven zitten =( En ik weet niet of ik het zo lang vol houd zonder mijn vrienden en familie !

het blijven zitten is inderdaad heel jammer. familie & vrienden maak je daar ook, haha, en tegenwoordig met skype zijn ze zo dichtbij je. Maar het is natuurlijk 100% je eigen keus! Ik zal eventjes bij Travel Active navragen of het ook voor een semester kan!

Hoi,

Ik heb even een vraagje wat ong de gemiddelde leeftijd is in een senior year.
Ik zelf ben, op het moment dat ik ga, 18.5 maar ik wil toch erg graag gaan!!
Ben ik dan naar jou mening te oud, of merk je dat verschil niet zo?

De meeste mensen zijn 18 of 19 in hun senior year. Ik zelf ben dat jaar 18 geworden en zat in Junior year, maar veel klassen zijn toch gemixt met elkaar dus leeftijd maakt echt niet uit. Ik zat bij een bepaalde klas (drama) ook met meiden van 15 en 19 en dat is alleen maar gezellig!

Ik had ook een vraagje! Hoeveel ben je ong. kwijt aan een jaar highschool? Want je hebt ook nog zakgeld nodig enzo…

OMG hoe gaaf

Zoiezo wil ik daar aan meedoen (gaat niet mogen van mijn ouders ^^)

dit verschilt echt van persoon tot persoon, en van gastgezin tot gastgezin. in de eerste weken heb je natuurlijk iets extra’s nodig. alles is nieuws, je gaat schoolspullen kopen en flink shoppen (dat deed ik in ieder geval haha)… Ik kreeg geloof ik 250 euro in de maand. De ene keer was dit veel te veel, soms was het krapjes. De decembermaand is natuurlijk wat duurder. Wij hadden met alle oud studenten samen een facebook pagina en daar ging het van 100 tot 400 euro. Mijn gastgezin betaalde ook voor mijn tripjes/etentjes, maar dit verschilt ook. Ik zou uitgaan van zo’n 200 in de maand, als je het een beetje rustig aan doet :wink:

Niet geschoten is altijd mis! Ik dacht ook dat mijn ouders het niet wilden en toen ik het uitsprak waren ze eigenlijk best enthousiast. Neem ze anders een keer mee naar een voorbereidingsbijeenkomst? 6 Oktober is er eentje waarbij ik ook aanwezig zal zijn!

omg lijkt me zo gaaf, maar ik zit volgend jaar in mijn eindexamenjaar in NL, kan je dat ook daar doen of moet je dan een jaar blijven zitten hier? of kan je, als je wint, het jaar ook uitstellen?

Hey Lotte!
Ik droom al járen van Highschool, Amerika, emigreren enz enz. Ik heb al naar scholen gekeken voor als ik klaar ben naar school om daar een jaartje plezier te maken en ervaringen op te doen. Ik wil graag naar UCLA in Los Angeles. (is geen Highschool)
Dat is eigenlijk altijd mijn plan geweest: School afmaken (zo snel mogelijk) en dan een jaar ervaringen opdoen, m’n Engels verbeteren in Amerika, zodat ik de taal goed beheers en een mogelijk grotere kans heb om later te mogen emigreren naar Amerika.
Nu ik deze kans zie, denk ik: Ik zou 'm niet mogen laten schieten. Maar aan de andere kant; Ben ik er wel klaar voor? Ben ik niet te jong? (ik ben nu 14, en mag nog nét meedoen) en wat betekent het voor de opleiding die ik nu doe?
Ik zit nu in 3 Gym. Moet ik dan nog een jaar over doen? En hoe ga ik dat doen met Grieks en Latijn? Kan ik dat ooit nog oppakken?

Kan je me helpen? xxx

Edit: Er van uitgaand dat ik win dan he. Niet dat ik denk dat ik dat ga doen, maar die kans is er natuurlijk altijd.

dit kreeg ik als antwoord van travel active:
“Helaas is een semester niet mogelijk. Je moet echt een jaar gaan om de hele ervaring goed te kunnen mee maken en beschrijven volgens de voorwaarden van de actie.”

Ik durf niet geen specifiek antwoord op te geven. Wel weet ik dat het een high school jaar voor 2013-2014 is, dus je het niet kunt uitstellen. En eindexamen daar doen gaat helaas ook niet, omdat het een ander niveau is. Wel kun je met je school en/of travel active (highschool@travelactive.nl) eventjes kijken wat je mogelijkheden zijn. Mijn gastzusje uit Tsjechie had namelijk haar schoolwerk een beetje bijgehouden door in Amerika ook dezelfde vakken te volgen en heeft aan het einde van het jaar een aantal toetsen moeten maken, en toen was zij klaar. Voor haar was het echter haar een na laatste jaar, geen eindexamenjaar. Misschien kun je een tussenjaartje doen?

Puur persoonlijk: miste jij niet na een paar maanden je vrienden en familie? had je een leuk gezin? blabla

Hoi! Wat een leuk en enthousiast verhaal. Mijn droom was het inderdaad ook altijd, maar je moet wel zo realistisch mogelijk erin blijven. De kans dat je in LA komt is niet heel groot. En zoals je al zei, het wordt geen college, maar een HS jaar. Te jong ben je niet, want tegen de tijd dat je gaat zul je 15 zijn. Je zal wel een van de jongste zijn, maar dit maakt natuurlijk niets uit. Je mist misschien wat aan levenservaring, maar destemeer doe je daar op. Je zit in 3gym zeg je. Nou zou je een jaar kunnen wachten, met het risico dat er volgend jaar geen wedstrijd is (alhoewel ik wel denk dat 'ie er zal zijn). Ik denk inderdaad wel dat je het jaar over moet doen, maar je kunt met je school in overleg gaan of het mogelijk is om iets aan je schoolwerk te doen terwijl je in Amerika zit. Zoals ik net ook al tegen iemand anders zei (eventjes terug scrollen) heeft mijn gastzusje dat ook gedaan. Let wel op: dit zorgt voor meer studeren en veel inzet! Als ik jou was zou ik het er eventjes met je ouders over hebben en evt. al met je school. Heb je nog meer praktische vragen kun je altijd bij Travel Active terecht via highschool@travelactive.nl !

Miste ze in het begin juist onwijs, maar na een paar maanden had ik daar zulke goede vriendschappen opgebouwd. En vergeet niet: je ziet ze weer. Misschien wel na 10 maanden, maar ooit ben je er weer. Ook is skype iets wat je heel dichtbij elkaar brengt. Had zelf een superleuk gezin, maar in het begin was ik er niet laaiend over. Waarom? Ik moest heel erg aan ze wennen. Maar zodra je je eigen standaard gezinsindeling loslaat (zeg: niet mama/papa/broer maar gastmama/gastpapa en gastzusje) dan is het zoveel makkelijker! Alles went!

Ik wil dit al heel graag, maar voor aan deze wedstrijd deel te nemen moet je 18 zijn niet? Of mag 16 ook ?(:

Nee hoor, 18 is juist al te oud! 16 is de perfecte leeftijd hiervoor, het is namelijk een jaar High School - middelbare school.